حجت‌الاسلام قرائتی گفت: دکتری که بیماری را نمی‌تواند تشخیص بدهد باید توان "نه" گفتن داشته باشد و کسی که بهتر از او می‌تواند مریض را شفا دهد، باید طبابت را به او بسپارد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محسن قرائتی امروز در نخستين یادواره شهدای زن جامعه پزشکی اظهار داشت: در قرآن به مقام زن شهید اشاره شده که از جمله آن می‌توان زن فرعون که از خدا درخواست خانه‌ای در بهشت و نجات یافتن او از دست فرعون را کرده بود را نام برد.

وی افزود:‌ لازم نیست الگو پیغمبر یا امام باشد انسان معمولی هم می‌تواند الگو باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی تأکید کرد: شما بسیجیان جامعه پزشکی می‌توانید در حوزه پزشکی الگو باشید و مشکلات این حوزه را برطرف سازید.

وي يادآور شد: کربلا به ما نشان داد فشار اقتصادی هر چقدر هم که زیاد باشد نباید به یزید بله گفت و این همان مکتب کربلاست.

وی با اشاره به مشکلات جامعه امروز کشور خاطر‌نشان کرد:‌ در حال حاضر کسی درگیر شرق و غرب نیست، مشکل اصلی جامعه ما مشکل اخلاقی است.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به وضعیت پزشکان امروز تأکید کرد: پزشک باید سه وظیفه خود را در صورت توانایی انجام دهد و اگر نمی‌توانند آنها را به شخص دیگری که دارای تخصص و توانایی کافی است، بسپارد.

وی افزود:‌ دکتری که بیماری را نمی‌تواند تشخیص بدهد باید توان نه گفتن داشته باشد و کسی که بهتر از او می‌تواند مریض را شفا دهد، باید طبابت را به او بسپارد.

حجت‌الاسلام قرائتي متذكر شد: شغل پزشک عبادت است و نباید با مشاغل  دیگر اشتباه گرفته شود.

وی در پایان با اشاره به مرجفون یا کسانی که باعث تزلزل در جامعه می‌شوند، گفت: مرجفون با تزلزل و لرزش در جامعه با 5 حکم قرآن مبنی بر‌ شورانده شدن، جلوگیری از حق مجاورت و مورد لعنت قرار گرفتن، زندانی شدن و در نهایت مرگ روبه‌رو هستند مانند خبرگزاری‌های غرب، BBC، کسانی که نقش دوست را بازی می‌کنند و دشمنان اصلی که چهره‌شان بر همه آشکار است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: قرآن ، قرائتی ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار