طرح تشديد کنترل نگهداري و حمل اسلحه در مجلس نمايندگان ايالت کلرادو که صحنه دو مورد از مرگبارترين تيراندازي هاي جمعي در تاريخ آمريکا بوده است جمعه تصويب شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، مجلس نمايندگان کلرادو که در کنترل دموکراتهاست پس از بحث طولاني که تا شب به طول انجاميد، به اجراي پيشنهادهاي مربوط به تشديد کنترل نگهداري و حمل اسلحه راي داد. اين طرح با حمايت اندک نمايندگان جمهوريخواه رو به رو شد و پس از درخواست جو بايدن، معاون رئيس جمهور از شماري از نمايندگان دموکرات که درباره راي دادن به طرح مردد بودند، به تصويب رسيد. اين طرح پيش از آنکه روي ميز جان هيکنلوپر ، فرماندار کلرادو قرار گيرد، بايد در سناي ايالتي که آن نيز در کنترل دموکراتهاست، تصويب شود. 
لزوم بررسي سابقه خريداران اسلحه ، ممنوعيت استفاده از اسلحه هايي که ظرفيت خشاب آنها بيش از پانزده گلوله است و فراهم کردن امکان ممنوعيت حمل اسلحه در محوطه دانشکده ها از جمله پيشنهادهاي مطرح شده در اين طرح است. 
مارک فراندينو، سخنگوي مجلس نمايندگان ايالت کلرادو در بيانيه اي اعلام کرد :  ما در اين باره بحث طولاني و کاملي داشتيم. نظر نمايندگان بسيار با يکديگر متفاوت بود، اما ما سرانجام کار خود را انجام داديم و به همين خاطر از نمايندگان هر دو حزب قدرداني مي کنم.
اين در حالي است که مارک والر ، رهبر جمهوريخواهان مجلس تصويب اين طرح را واکنشي قابل پيش بيني  به قتل عام پارسال دانش آموزان در مدرسه اي در ايالت کنتيکت و چند نفر در سينمايي در شهر آرورا ايالت کلرادو دانست. 
وي گفت :  آنها (دموکراتها) اين طرح را بي آنکه مطمئن باشند تاثيري بر حفظ جان مردم خواهد داشت يا خير، تصويب کردند.
ايالت کلرادو صحنه دو مورد از مرگبارترين تيراندازي هاي جمعي در تاريخ چند سال اخير آمريکا بوده است. در سال هزار و نهصد و نود و نه، دو دانش آموز در دبيرستان کلمبايندر ليتلتون، يک معلم و دوازده دانش آموز را به ضرب گلوله کشتند و سپس خودکشي کردند. 
ژوييه پارسال نيز فرد مسلحي با تيراندازي در سالن سينما آرورا، دوازده تن را کشت و پنجاه و هشت تن ديگر را زخمي کرد. 





برچسب ها: بین الملل ، اسلحه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار