رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید طرح جدیدی برای اخراج پناهجویان به خارج از حریم اتحادیه مورد بررسی قرار گرفته است. 

در میانه قدرت گرفتن احزاب راست‌گرا و ضد مهاجرت در اتحادیه اروپا، «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا از تصویب قوانین دشوارتر و طرح‌های بیشتری برای اخراج پناهجویان خبر داد. 

به گزارش پولیتیکو، فون در لاین در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات اتحادیه اروپا درباره ایجاد مراکز اخراج پناهجویان صحبت کرده و آن را «مراکز بازگشت» نامیده‌اند.

او گفت: «امروزه ما می‌بینیم از بین همه کسانی که حق ماندن در اتحادیه اروپا را ندارند، فقط ۲۰ درصد واقعا به کشور‌های خود باز می‌گردند. ایده مراکز بازگشت مهم بوده و مورد بحث قرار گرفته است». بر اساس این طرح، پناهجویان به مراکزی خارج از حریم اتحادیه اروپا فرستاده می‌شوند تا درخواست پناهندگی آنان بررسی شود. 

طرح‌های اخراج پناهجویان از اتحادیه اروپا در حالی روز به روز بیشتر می‌شود که تعداد این افراد رو به کاهش است. طبق آمار، در سال ۲۰۲۳ کمتر از ۳۰۰ هزار نفر به این قاره راه یافتند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ و در اوج بحران مهاجرت، بیش از یک میلیون نفر وارد مرز‌های اتحادیه اروپا شده بودند. با این حال مسئله مهاجرت همچنان یک مسئله کلیدی است و تاثیر زیادی روی آرای مردم دارد. آلمان که نگران افکار عمومی قبل از انتخابات سپتامبر آینده است، یکی از حامیان جدی دشوارتر کردن پناهندگی است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار