نخست وزیر هلند در حال بررسی طرحی برای اعزام برخی پناهجویان به کشور اوگاندا در شرق آفریقا است تا تعداد درخواست‌های پناهندگی را کاهش دهد.

دیک شوف، نخست وزیر هلند اعلام کرد دولت محافظه‌کار این کشور به دنبال آن است که پناهجویان آفریقایی که درخواست آنان برای پناهندگی رد شده است را به کشور «اوگاندا» بفرستد. 

به گزارش رویترز، او خطاب به خبرنگاران گفت که این طرح «جدی» است، اما هنوز کار‌های بسیاری باید در خصوص آن انجام شود. شوف گفت: «ما باید ببینیم که چطور می‌توانیم جریان ورود پناهجویان را محدود کنیم و بازگشت آنان به کشور‌های خود را افزایش دهیم».

دولت هلند اعلام کرده است که کاهش مهاجرت یکی از اولویت‌های اصلی آن است. در همین حال، آمار‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ هزار پناهجو وارد این کشور شدند. 

پیش از این، لهستان نیز اعلام کرد که حق پناهندگی را به حالت تعلیق در می‌آورد. «دونالد تاسک» نخست وزیر لهستان اوایل این هفته گفت که قصد دارد فرآیند مهاجرت را تغییر دهد و بنابراین پناهجویانی را که از مرز بلاروس وارد خاک لهستان می‌شوند به طور موقت از درخواست پناهندگی منع خواهد کرد. 

همزمان با قدرت گرفتن احزاب راست افراطی در اتحادیه اروپا، تغییر رویکرد این اتحادیه نسبت به مسئله مهاجرت محسوس است و بسیاری از کارشناسان نگرانی خود را نسبت به نقض احتمالی حقوق پناهجویان ابراز کرده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار