همزمان با تشدید تنش در مرز دو کره، ارتش کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی رزمایش نظامی برگزار می‌کند.

ارتش کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که تمرینات شلیک مستقیم با استفاده از سامانه‌های توپخانه‌ای راکتی در منطقه شرقی هم مرز با کره شمالی انجام داده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، این رزمایش عصر دیروز پنجشنبه به وقت محلی در شهرستان گوسونگ در استان گانگوون دو برگزار شد و در این رزمایش از سامانه توپخانه موشکی چئونمو استفاده شد، در حالی که سربازان کره جنوبی اهداف خاصی را در دریا در فاصله ۱۷ کیلومتری از ساحل هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری کره جنوبی «یونهاپ»، ارتش کره جنوبی اعلام کرد: این رزمایش‌ها با گلوله جنگی انجام شد تا اراده و توانایی ارتش در پاسخگویی در صورت تحریک دشمن را نشان دهد.

سامانه چئونمو مجهز به ۱۲ موشک است و می‌تواند اهدافی را در فاصله ۳۶ کیلومتری هدف قرار دهد. ارتش کره جنوبی در بیانیه خود افزود که رزمایش بزرگ دفاعی سالانه «هوجوک» را از یکشنبه هفته آینده آغاز خواهد کرد که تقریبا به مدت ۳ هفته تا ۸ نوامبر آینده ادامه خواهد داشت.

اعلام شده است تعداد بیشتری نیرو و تجهیزات نسبت به سال گذشته در تمرین امسال شرکت خواهند کرد و نمایندگان واحد نظامی آمریکا مستقر در این کشور نیز شرکت خواهند کرد.

در بیانیه ارتش کره جنوبی آمده است که سناریو‌های واقع بینانه در مناطق مختلف با مشارکت انواع نیرو‌ها با در نظر گرفتن تحریک‌های احتمالی که توسط کره شمالی انجام می‌شود، شبیه سازی خواهد شد.

در ۱۱ اکتبر، وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که پهپاد‌های کره جنوبی در این ماه سه بار حریم هوایی پیونگ یانگ را نقض کردند و این کشور واحد‌های ارتش را در امتداد مرز در حالت آماده باش قرار داد و سه شنبه گذشته، کره شمالی جاده‌هایی را که این کشور را به کره جنوبی متصل می‌کند، بمباران کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار