قائم مقام وزیر صنعت از اختصاص بودجه 300 میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی آسیب دیده از تحریم خبر داد و گفت: تاکنون یک سوم از این بودجه اختصاص داده شده و تا پایان سال نیز مابقی آن اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مسعودموحدی امروز در نشست خبری با بیان این مطلب تصریح کرد: این بودجه از محل فروش دارایی‌های دولت تأمین شده و قرار است سال آینده نیز بودجه صیانت از تولید برای واحدهای صنعتی درنظر گرفته شود.

وی اظهار داشت‌: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری چارچوب بودجه تعیین شد که بخشی از آن پیش بینی و تخصیص داده شد در این راستا رقمی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات شهری واحدهای تولیدی و صنعتی پیش بینی شده که یک سوم آن تخصیص یافته و در اختیار استان‌ها قرار گرفت و دو سوم دیگر آن در حال پیگیری است‌.

وی در خصوص تسهیلات حمایتی که از صندوق توسعه ملی تامین می شود گفت: طی سال جاری تاکنون 4900 میلیارد تومان طرح صنعتی به منظور دریافت تسهیلات ریالی از صندوق توسعه ملی به  بانک‌ها معرفی شده که از این مقدار 800 میلیارد تومان  به صندوق معرفی شده و همچنین از این مقدار 150 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که مشکلاتی از نظر نظارتی در تخصیص ریال از صندوق توسعه ملی وجود داشت، گفت: در جلساتی که با بانک مرکزی داشته و خواهیم داشت امیدواریم به جایی برسیم که فرایند دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی مستمر شود.

موحدی در خصوص تسهیلات ارزی صندوق افزود‌: تسهیلات ارزی به شکل فعال در جریان است که حدود 12.5 میلیارد دلار برای حوزه صنعت و معدن در نظر گرفته شده که 6.5 میلیارد دلار از طریق بانک صنعت و معدن تامین می شود‌.

وی اظهار داشت: از ۸۵ درصد طرح‌های معرفی شده و امسال حدود 10.8 میلیارد دلار آن تخصیص داده شده است.

موحدی افزود‌: همچنین طرح‌های بزرگی از این دست در مجموع مهرماندگار هستند که ۲۱ طرح آن در دهه فجر آماده افتتاح است که در این طرح‌ها نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است‌.

وی درباره حجم تجارت ایران و مصر گفت:‌ در 10 ماهه امسال، ایران 330 میلیون صادرات به مصر داشت و حجم واردات به این کشور نیز بالغ بر 44 میلیون دلار شد ضمن این که ایران تاکنون بیش از چهار هزار دستگاه خودرو به مصر صادر کرده است.

موحدی  درخصوص آخرین اقدامات وزارت صنعت ، معدن وتجارت برای تشکیل شرکت های تامین سرمایه و حمایت از انتشار اوراق مذکور اظهار داشت : شکل گیری شرکت های یادشده در گرو موافقت بانک مرکزی است و وزارتخانه تسهیل تحقق این مهم را تقاضا دارد .

وی افزود: شرایط و ضوابط شکل گیری این شرکت ها نیز نیازمند مصوب شورای پول و اعتبار است و اقداماتی که صورت می گیرد در جهت سرعت بخشیدن به این مهم است .

قائم مقام وزیر صنعت ،معدن وتجارت در امور کسب وکار تصریح کرد : مرجع اصلی فراهم سازی بستر انتشار اوراق صکوک که از ابزارهای نوین محسوب می شود ، بازار سرمایه است .

موحدی تاکید کرد : انتظار می رود با انتشار اوراق صکوک بتوان نیاز تولید را پاسخ داد و به روند فعالیت در این بخش شتاب بخشید ./س
برچسب ها: بودجه ، تولید ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار