هيئتي از نيروي هوايي آمريکا براي بررسي چگونگي حمايت از ارتش مصر وارد قاهره شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المحيط ؛ منابع وابسته به فرودگاه بين المللي قاهره خبر دادند اين گروه به رياست هايدي گرانت جانشين معاون امور بين الملل نيروي هوايي آمريکا روز جمعه وارد قاهره شد و همچنان در حال رايزني با مسئولان مصري و بررسي روند همکاري ها ميان دو کشور است.

در همين حال منابع خبري در مصر نوشتند اين گروه در ديدار با مسئولان مصري درباره تحولات اخير کشور و همچنين چگونگي همکاري ها در زمينه آموزش و تجهيز ارتش مصر گفتگو خواهند کرد. دولت اوباما در ژانويه گذشته دستور داده بود به سرعت 20 فروند جنگنده اف 16 به مصر تحويل داده شود.

اين در حالي است که ايليانا راس لتنين عضو برجسته کميسيون امور خارجه در مجلس نمايندگان، با صدور بيانيه اي اعلام کرد : نامه اي را امضا کرده ام که «تيم گريوين» نماينده جمهوريخواه براي باراک اوباما رئيس جمهور و جان کري وزير امور خارجه آمريکا نوشته و در آن تاکيد کرده است خشونت گسترده و وضع در حال انفجار در مصر بايد سبب شود که آمريکا حمايت هايش را از دولت مصر متوقف سازد و تحويل جنگنده هاي اف 16 را به اين کشور متوقف کند.

اين خبر همچنين سخنان ضد اسرائيلي محمد مرسي رئيس جمهور مصر را موجب نگراني خواند و در ادامه با اشاره به تظاهرات چند روز اخير مخالفان دولت در مصر، حرکت مردم را نشان از نااميدي آنان از نظام کنوني و اعتراض به تداوم خشونت در برخي از شهرها دانست و افزود:‌ آشکار است که با افزايش تنش ها در مصر و ابراز ترديد درباره آينده دولت اين کشور بايد در تعامل با مصر تجديد نظر شود چرا که اين نظام بارها حقوق مدني را در اين کشور نقض کرده است.



                                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، ارتش ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار