مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: بر اساس آمارهای سال 90، 31 درصد بیماران سرطانی استان کهگیلویه و بویراحمد، مبتلا به سرطان معده بوده اند.

ظفر پریسایی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: سرطان های خون، ریه و کبد نیز به ترتیب رتبه های بعدی شیوع سرطان در استان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه سرطان در کشور ما سومین عامل مرگ و میر است، اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد، سرطان دومین عامل مرگ و میر مردم را به خود اختصاص می دهد.
پریسایی ادامه داد: با توجه به افزایش امید به زندگی، افزایش درصد سالمندان کشور، پیشرفت تکنولوژی و دور شدن سبگ زندگی از محیط پاک، انتظار می رود در دو دهه آینده، مبتلایان به سرطان در کشور، به دو برابر افزایش یابند.
پریسایی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا به سرطان، توصیه کرد: با پرهیز از مصرف دخانيات به ويژه سيگار، پرهيز از تماس زياد با نور خورشيد، اجتناب از چاقی، تغذیه مناسب، ورزش و فعالیت فیزیکی، می توان خطر ابتلا به این بیماری خطرناک را به میزان زیادی کاهش داد.
بر پایه این خبر، در حال حاضر، بیماری سرطان، عامل 12درصد مرگ و میرها در دنیا است و به تنهایی، بیش از بیماری های سل، ایدز و مالاریا قربانی می گیرد، هم چنین پیش بینی می شود آین آمار در سال های آینده افزایش یابد./س
برچسب ها: یاسوج ، معده ، دخانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.