اكبري گفت:در هیچ جای دنیا متخصصان سرطان به اندازه متخصصان سرطان در ایران آزادانه دارو تجویز نمی کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمداسماعیل اکبری ريیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 14 بهمن در نشست خبری روز جهانی سرطان افزود: در حال حاضر بازار آشفته ای از لحاظ داروهای سرطانی در کشور وجود دارد به طوری که براساس تبلیغات عنوان می شود که اگر فرد نوع  خاصی از دارو را مصرف کند باعث افزایش طول عمرش می شود ولی قطعا باید افراد بدانند این داروها به نیتی که مصرف می شود اصلا اثربخشی ندارند.

وی با بیان اینکه هیچ ضرورتی ندارد که برخی از بیماران برای تهیه داروهای گران زندگی خود را به باد حراج بگذارند گفت: هیچ جای دنیا متخصصان سرطان به اندازه ایران آزادی در تجویز دارو ندارند در واقع متخصصین انکولوژی هر طور که دلشان بخواهد دارو تجویز می کنند چرا که شرکت های تجاری برای افزایش فروش داروهایشان برای پزشکانی که این داروها را تجویز می کنند پورسانت های خوبی را پرداخت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه خلاصی برای جلوگیری از تجویزهای بی مورد این داروها تهیه گایدلاین مبنی بر موازین علمی از طرف وزارت بهداشت است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا برای سرطان واکسنی ساخته شده یا نه تصریح کرد: در برخی از کشورهای غربی برای سرطان سرویکس واکسنی ساخته شده است که قیمت این واکسن 400 دلار است که اثربخشی آن کم است و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد./ع2
برچسب ها: سرطان ، دارو ، انکولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار