عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه احزاب در رژيم‌هاي گذشته اثرات زيانباري براي كشور و جامعه ايران داشته اند، گفت: بيشتر احزاب ايران كار جدي حزبي و تشكلي انجام نمي‌دهند و بيشتر به صورت فصلي و مقطعي ابراز وجود مي‌كنند.

"حجت‌الاسلام و المسلمين سيدرضا اكرمي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ درباره علت انفعال احزاب در جامعه سياسي ايران اظهار داشت: يكي از علل اينكه احزاب در كشور ما نمي‌توانند فعال و اثرگذار باشند، سابقه تلخ و تاريك احزاب ايران است؛ در رژيم‌هاي گذشته احزاب فرمايشي و آلت‌دست قدرتمندان و بيگانگان بودند و دستورات آنها را اجرا مي‌كردند.

عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه اين احزاب براي كشور و جامعه ما اثرات زيانباري داشته‌‌اند، گفت: حافظه تاريخي مردم نسبت به احزاب و سازمان‌هاي مشابه تيره و تاريك است.

وي درباره عامل ديگري كه احزاب در جامعه سياسي ايران سازنده نيستند، عنوان كرد: بيشتر احزاب ايران كار جدي حزبي و تشكلي انجام نمي‌دهند و بيشتر به صورت فصلي و مقطعي ابراز وجود كرده و با پايان "فصل" مورد نظر كه مي‌تواند "انتخابات" و ... باشد، يا مشغول كار مي‌شوند و يا از فعاليت مايوس مي‌شوند.

حجت‌الاسلام اكرمي دراينباره افزود: وقتي احزاب فعال باشند، با اساس‌نامه و مرام‌نامه كار كنند و دنبال انتخاب كردن و انتخاب شدن نباشند مي‌تواند تاثيرگذاري مطلوب را بر جامعه داشته باشند.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به "حزب جمهوري اسلامي" گفت: گرچه اين حزب با شهادت دكتر بهشتي تعطيل شد اما از جمله احزاب فعالي بود كه براساس مرام‌نامه و اساس‌نامه حركت، اقدام به نيروسازي و برگزاري كلاس مي‌كرد.

عضو جامعه روحانيت مبارز همچنين درباره عامل ديگر توسعه‌نيافتگي احزاب در ايران اظهارداشت: دولت و حكومت ايران نيز احزاب و تشكل‌ها را جدي نمي‌گيرند؛ به اصطلاح وقتي امامزاده متولي ندارد، نبايد پرسيد كه چرا چراغش روشن نيست.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اکرمی ، احزاب ، نقش ، فصلی ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار