قطر براي ميزباني جام جهاني رشوه هاي گزافي داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الاخبار ؛ بار ديگر قضيه قطر - نيکولاسارکوزي - فيفا در چهارچوب رسوائي ورزشي و سياسي مطرح شد. طبق تحقيقات جديد نشريه فرانسوي «فرانس فوتبال»، قطر سي و چهار ميليون يورو در سال2010 هزينه کرده است تا با ايجاد يک لابي ورزشي سياسي،‌ زمينه براي ميزباني اين کشور در جام2022 فراهم شود. اين توافق در نشست سري در کاخ اليزه و با حضور سارکوزي صورت گرفته است و از بندهاي اين توافقنامه بوي فساد مالي بزرگي به مشام مي رسد. اين رسوائي محافل سياسي فرانسه و محافل ورزشي بين المللي را تکان داده است.

 نقش شخص سارکوزي در اين رسوائي چه ميزان بوده است؟ آيا رئيس اتحاديه فوتبال اروپا يعني ميشل پلاتيني که فرانسوي است راي خود را به خاطر مسائل مادي فروخته است؟ آيا آراء آفريقائيها در کميته اجرائي اتحاديه بين المللي فوتبال فروخته شده است؟ نشريه فرانس فوتبال با عرضه پانزده صفحه تحقيق درباره رسوائي قطر براي ميزباني جام جهاني دوهزارو بيست و دو گزارش مي دهد چگونه قطريها با پرداخت رشوه هاي گزاف اقدام به خريد آراء کرده اند و شخص رئيس جمهوري پيشين فرانسه در اين معامله چگونه بوده است. فرانس فوتبال تاکيد کرده است اسناد و مدارکي را که در اين زمينه در اختيار دارد تقديم اتحاديه بين المللي فوتبال خواهد کرد.

 اين اتحاديه در سال 2011 تحقيقاتي را درباره پرداخت رشوه قطر آغاز کرده بود ولي به خاطر نبود اسناد و مدارک تحقيقات متوقف شده بود. الاخبار در بخش ديگري تحت عنوان « خريدن همه » مي افزايد در پايان سال قبل شبکه دو فرانسه فيلم مستندي را تحت عنوان قطر چه چيزي مي خواهد پخش کرد. در اين فيلم به سرمايه گذاريهاي قطر در اروپا و بويژه فرانسه و انگليس و استراليا پرداخته شده است. بخش ورزشي اين فيلم نيز درباره هزينه هاي ميليوني قطر براي ايجاد جديدترين مرکز پزشکي براي درمان بازيکنان بين المللي است.

 در اين فيلم همچنين به تلاشهاي بي نتيجه دولت قطر اشاره شده است که تلاش کرده است مردم خود را براي ديدن بازيها به ورزشگاهها بکشاند ولي مردم قطر ترجيح مي دهند بازيها را در خانه هاي خود و درت لويزيون تماشا کنند. به همين خاطر مسوولان قطري مجبور مي شوند براي پر کردن صندليهاي خالي ورزشگاهها از کارگران خارجي کمک بگيرند و با دادن پيراهن ورزشي و يک وعده غذا آنها را به جاي تماشاچيها بنشانند. گوينده متن اين فيلم مستند دراين راستا مي گويد: قطريها بازي بازيکنان وارداتي را در برابر تماشاچيان مهاجر خارجي مشاهده مي کنند ... همه چيز به امکانات بر مي گردد و ورزش چقدر زيبا است!


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: رشوه ، قطر ، جام ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار