"نجيب ميقاتي" نخست وزير لبنان روز گذشته در جريان ديداري يك جانبه از آنكارا از دولت تركيه خواست تا به منظور آزاد سازي 9 گروگان لبناني از چنگال تروريست هاي سوري با آنان رايزني نمايد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، اين گروگان هاي لبناني در ماه مي سال گذشته ميلادي در نزديكي شهر "عزز" در سوريه ربوده شده بودند.

ميقاتي روز گذشته در نشستي خبري با حضور نخست وزير تركيه اظهار داشت "ما در مورد مشكلات منطقه اي و شهروندان به گروگان گرفته شده در سوريه با يكديگر به مذاكره پرداختيم. من بر اين باورم كه تركيه توان اعمال فشار بر گروههايي كه مرتكب چنين جرائمي شده اند را دارد. معتقدم با اعمال فشار لازم مي توان گروگان هاي را آزاد نمود." اردوغان نيز وعده داد كه رايزني هاي لازم در اين باره را با تروريست هاي سوري انجام خواهد داد و اظهار اميدواري كرد كه "گروگان هاي لبناني به آغوش خانواده هايشان باز خواهند گشت."

گروه تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" بهار سال گذشته ميلادي 11 نفر از زائران شيعه لبناني را كه قصد سفر به ايران داشتند را در مرز تركيه و سوريه ربودند كه بعدا با رايزني دولت تركيه دو نفر از آنان آزاد شدند.


برچسب ها: لبنان ، میقاتی ، تروریست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار