بيشتر گفتگو ها در خصوص انتخابات سراسري ماه آينده در ايتاليا به مسئله اجراي تدابير رياضتي شديدتر مربوط مي شود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه ورد سوشياليست ؛ دولت غير منتخب ماريو مونتي، در پي فشارهاي ناشي از بازارهاي مالي در سال 2011 روي کار آمد و به طور نظام‌مند در جهت از بين بردن همه دستاوردهاي طبقه کارگر در دوره بعد از جنگ فعاليت کرد تا اطمينان حاصل کند طبقه کارگر است که هزينه بحران‌ها را در بخش بانکداري تحمل مي کند.مونتي چند هفته پس از روي کار آمدن، بسته کاهش سي ميليارد يورويي هزينه ها را ارائه کرد که کاهش خدمات اجتماعي و افزايش سن بازنشستگي از پنجاه و هشت به شصت و شش سال را تا سال 2018، در پي داشت. افزايش دو درصدي ماليات بر ارزش افزوده که بيشترين فشار ناشي از آن را گروه کم درآمد تحمل مي کنند نيز از ديگر موارد معرفي شده در اين بسته تدابير رياضتي بود.

در اين حال، مونتي در فصل تابستان چهار و نيم ميليارد از بودجه کشور در سال دو هزار و دوازده را کاهش داد و بيست و يک و نيم ميليارد دلار کاهش بودجه را نيز براي دو سال آينده در نظر گرفت.
اين در حالي است که طبق آمار بيکاري در ماه نوامبر، 11/1درصد از جمعيت ايتاليا رسما بيکار محسوب مي شوند؛ اما طبق همين آمار، تنها پنجاه و هفت درصد از جمعيت اين کشور داراي شغل هستند.

از سوي ديگر، ميانگين هزينه هاي زندگي هر خانواده ايتاليايي از پنج سال گذشته تا کنون سالانه نزديک به دو هزار و پانصد يورو افزايش يافته است و با توجه به قراردادهاي اقتصادي که در پي تدابير رياضتي کاهش بيست و پنج درصدي توليدات صنعتي را در کشور در پي داشته اند، به زودي فاجعه اي اجتماعي دامن گير ميليونها نفر از جمعيت ايتاليا خواهد شد.در فصل تابستان ده شهر در ايتاليا با ورشکستگي مواجه شدند و دومين برنامه تدابير رياضتي که بحران را در ايتاليا وخيم تر کرد، و در پي آن نبود بودجه کافي منطقه اي، به انحلال شصت و چهار استان از صد و هفت استان در اين کشور منجر شد.

از سال 2008 تا کنون همچنين آمار خودکشي در ايتاليا به شدت افزايش يافته است. به گزارش موسسه تحقيقات اجتماعي يورس، در سال 2010 روزانه دست کم دو نفر در ايتاليا در پي مشکلات مالي-362 فرد بيکار و336 موسس شرکت- اقدام به خودکشي کردند.در اين حال، به رغم همه بحران‌هاي کنوني در ايتاليا که بسياري از آنها از اجراي تدابير رياضتي در اين کشور ناشي شده اند، مشکل اصلي اينجاست که همه احزاب شرکت کننده در انتخابات سراسري ماه آينده با اعمال تدابير رياضتي شديدتر موافقت کرده اند.

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
                                     
برچسب ها: ایتالیا ، فاجعه ، ریاضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار