رئيس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني بر ارتقاي بهره‌وري و افزايش سهم آن در رشد اقتصادي کشور تأکيد کرد و گفت:با اجراي طرح آمارگيري از واحدهاي صنفي و بازرگاني مي‌توان در جهت اندازه‌گيري و تحليل شاخص‌هاي بهره‌وري در کشور اقدامات موثري را انجام داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي فتح‌اله  رئيس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني در مراسم اختتاميه طرح آمارگيري از واحدهاي صنفي بازرگاني با بيان مطلب بالا گفت: در راستاي تحقق اهداف سند چشم انداز در ماده 5 قانون چهارم توسعه و نيز در ماده 79 قانون برنامه پنجم توسعه به ارتقاي بهره‌وري و افزايش سهم آن در رشد اقتصادي توجه جدي شده است.

وي افزود: با اجراي طرح آمارگيري ازواحدهاي صنفي و بازرگاني خلأهاي آماري در اين بخش از بين خواهد رفت.

رئيس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني با بيان اينکه اجراي طرح ياد شده موجب ارائه گزارش عملکرد از ميزان تحقق اهداف رشد بهره‌وري در برنامه چهارم توسعه مي‌شود اظهار داشت: بر طبق اين ماده(مماده 79قانون برنامه پنجم توسعه) دستگاه‌هاي اجرايي موظفند ضمن تدوين برنامه جامع بهبود بهره‌وري از سال دوم برنامه عملکرد بهبود بهره‌وري خود را به سازمان ملي بهره‌وري ايران گزارش دهند.

فتح‌اله ادامه داد: برنامه‌هاي بهبود بهره‌وري بايد به گونه‌اي تدوين شود تا سهم بهره‌وري در تأمين رشد توليد با اندازه‌گيري شاخص هاي بهره‌وري افزايش يابد.

وي افزود: اندازه‌گيري سهم هر يک از عوامل نيروي کار، سرمايه، انرژي و ... در سطوح ملي و استاني سبب کاهش قيمت تمام شده کالاها و خدمات مي‌شود.

وي گفت: اجراي طرح ياد شده موجب توسعه اشتغال در بخش بازرگاني مي‌شود.

رئيس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني با اشاره به اينکه اين طرح در تمام واحدهاي صنفي شرکت‌هاي صادراتي و وارداتي تعاوني‌هاي مصرف شرکت‌هاي پخش کالا و فروشگاه‌هاي بزرگ زنجيره‌اي قابل اجراست اظهار داشت: موسسه موطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني براي اجراي اين طرح اقدام به تدوين مستندات لازم براي برگزراي مناقصه پخش مصوبات قانوني و سازمان‌دهي اجراي طرح در تهران و استان‌ها کرده است./عب

برچسب ها: فرصت ، شغلی ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار