اتاق بازرگانی اصفهان توانست در دومين جشنواره پژوهش صنعت، معدن و تجارت کشور در بخش اتاقهای بازرگانی برتر رتبه نخست را با دریافت تندیس و لوح جشنواره از آن خود کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان وبنابر اعلام روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،دومین جشنواره پژوهش صنعت ،معدن و تجارت به همت موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت پنجم دی در تهران برگزار شد.

شایان ذکر است که 29 طرح پژوهشی از اتاق بازرگانی اصفهان که در بازه زمانی مهرماه 1390 تا 1391 به اتمام رسیده به این جشنواره ارسال شده بود.

رئيس مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني در این جشنواره گفت:سهم پژوهش از توليد ناخالص داخلي هفت دهم درصد و برآورد سهم پژوهشي بخش صنعت، معدن و تجارت از توليد ناخالص داخلي چهل صدم درصد است.

«مهدي فتح اله»تصریح کرد:شرايط و ويژگيهاي اقتصاد نوين سبب شده است الگوي توسعه اقتصادي و تجاري کشورها نيز تغيير کند.

وي افزود: امروزه تمرکز بر خلق و توسعه ايده ، دانش ، پژوهش و فن آوري عامل اصلي و موتور رشد و توسعه اقتصادي ، تجاري و صنعتي کشورهاست.

فتح الله گفت: تغييرات و تحولات علمي و پژوهشي ، تعدد و تنوع موضوع هاي تخصصي بسيار بالاست و شناسايي نيازها و مسائل کليدي و اولويت هاي اصلي بخش صنعت ، معدن و تجارت بدون کار کارشناسي ، عملي نيست.

وي گفت: محصولات و خدمات دانش بنيان ارزش افزوده بيشتري دارند و توسعه اقتصادي مستلزم مديريت مؤثر چرخه ايده تا محصولات جاري است.

گفتنی است اتاق بازرگانی اصفهان پیشتر به عنوان اتاق برتر کنفدراسیون اتاق های بازرگانی آسیا و اقیانوسیه انتخاب شده بود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.