حسینی در مراسم افتتاح آغاز عملیات اجرایی و مبادله موافقت‌نامه و ضمانت‌نامه طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: تاکنون ایران حدود 25 سال است که عضو بانک توسعه اسلامی است و به سبب نگاه و اشتیاقی که دارد به یکی از سهامداران بزرگ این بانک تبدیل شده و سومین سهامدار بانک توسعه اسلامی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،   .

 وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد: ایران ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف دارد و همچنین فرصت‌های بسیاری در جذب منابع مالی را به خود اختصاص داده است. وجود نهادهای دانش بنیان و دانش‌مدار و حضور فعالان در وزارت نیرو این امکان را به وجود آورده که فعالیت گسترده‌ای در این زمینه‌ها داشته باشیم.

 وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: بانک توسعه و تجارت اکو بانک نوپا و جوانی است که ایران در کنار دو عضو پاکستان و ترکیه تلاش فراوانی در تأسیس این کار در کشورهای مختلف دارد.

حسینی افزود: ایران به عنوان سهامدار مهم این دو مؤسسه مالی از هر گونه افزایش سرمایه بدون هر گونه محدودیتی حمایت می‌کند. ایران به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای تأکید بسیار دارد و در حمایت از بانک‌ها از چیزی دریغ نمی‌کند.

وی بیان کرد: مایع شادمانی است که 10 پروژه با حجم مالی یک هزار و 140 میلیون یورو با مشارکت بانک توسعه اسلامی و بانک توسعه اکو در ایران در حال افتتاح، عملیات اجرایی و یا در مرحله امضاء موافقت‌نامه اجرایی است.

وی ادامه داد: این 10 پروژه در 10 استان کشور گسترده شده و تمامی کشور از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

حسینی با اشاره به اینکه امیدواریم حاصل این تلاش‌ها آبادانی بیشتر کشور را به همراه داشته باشد، گفت: همکاری‌ها با بانک توسعه اسلامی منجر به برنامه همکاری‌های کشوری برای افتتاح تعداد جدیدی از پروژه‌ها شده است و در برنامه همکاری بانک توسعه اسلامی اجرای پروژه‌های مشترک با کشورهای همسایه در رأس کار قرار دارد که یکی از این پروژه‌ها راه‌آهن ترکمنستان است/س 

 

برچسب ها: ایران ، دارای ، رتبه ، نخست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.