"ام جي روزنبرگ" در مقاله جديد خود تحت عنوان "اوباما 2- نتانياهو صفر" كه در پايگاه تحليلي "آلتر نت" منتشر شده است به پيروزي شكننده "بنيامين نتانياهو" و ائتلاف وي در انتخابات اخير رژيم صهيونيستي مي پردازد و اظهار مي دارد كه نتانياهو ديگر در موضع قدرت نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آلترنت، روزنبرگ در ابتداي مقاله اش به كسب آراي بالاي "يائير لاپيد" در انتخابات جاري رژيم صهيونيستي اشاره مي كند و مي گويد "آنچه در اين انتخابات تعجب همگان را برانگيخت كسب آراي بالاي يائير لاپيد در مقابل نتانياهو بود. وي يك شخصيت رسانه اي و تلويزيوني است و 49 سال دارد. به خوبي به زبانهاي انگليسي و عبري مسلط است و در مورد مسئله فلسطين و چالش با ايران نيز معتقد است كه مي توان از طريق مسالمت آميز مشكلات را حل كرد." 

و در ادامه مي افزايد "با اين انتخابات چيزي تغيير نخواهد كرد اما نكته مهم آنست كه نتانياهو ضعيف تر از گذشته خواهد بود و ديگر از موضع قدرت صحبت نخواهد كرد. ائتلاف احزاب "ليكود-اسرائيل خانه ماست" پيش از اين 42 كرسي را در كنست داشتند اما امروز تعداد آن به 31 كرسي تنزل يافته است. " 

وي در ادامه مي افزايد كه اوباما نيز منتظر چنين فرصتي بود و مي گويد "يك نتانياهوي جديد و ضعيف تر از گذشته خبر خوبي براي اوباما رئيس جمهور آمريكا است. در حدود يك سال و نيم پيش اوباما در انتخابات آمريكا شركت كرد و براي پيروزي در آن انتخابات تلاش نمود در حالي كه نتانياهو از او حمايت نكرد و اقدام او اين پيام را رساند كه خواهان پيروزي جمهوريخواهان در آمريكاست."  
نويسنده در ادامه اشاره مي كند "اوباما با كسب 70 درصد آراي صهيونيست هاي ساكن آمريكا توانست به پيروزي برسد اما اتحاديه صهيونيست هاي آمريكا از وي حمايت نكرد. در حال حاضر نتيجه براي اوباما و نتانياهو اين گونه است اوباما 2 – نتانياهو صفر." 

روزنبرگ در ادامه خاطر نشان مي سازد كه با موضع ضعف كنوني نتانياهو وي "ديگر نمي تواند همچون گذشته بر اوباما فشار وارد كند. در قضيه فلسطينيان و رژيم صهيونيستي وي در جايگاهي قرار ندارد كه بتواند اوباما را با خود همراه سازد و در مورد مذاكره با ايران نيز اوباما نمي تواند با نگراني كمتري تصميم گيري نمايد." 

نويسنده اشاره مي كند كه انتخاب "چاك هيگل" بعنوان وزير دفاع جديد آمريكا از سوي اوباما نيز پيامي از جانب وي به رژيم صهيونيستي بود زيرا چاك ياگل شديدا منتقد سياست هاي آن رژيم بوده است. 

روزنبرگ در پايان مقاله مي افزايد "انتخابات اخير رژيم صهيونيستي باعث شد كه نتانياهو در مقابل اوباما در موضع ضعف قرار گيرد. امروز نتانياهو همچون گذشته قادر به اعمال فشار بر دولت آمريكا نخواهد بود. اين كارت برنده اوباماست."  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار