جوانان عربستاني به دليل نبودن کار در اين کشور به گدايي روي آورده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه عکاظ چاپ عربستان در مقاله اي به قلم هاشم عبدالله النمر درباره پديده حضور گداها در شهر جده عربستان نوشت: گداها در همه مکانها حضور دارند. اکثر آنها زنان يا کودکاني هستند که پا برهنه در خيابان ها گدايي مي‌کنند. حتي برخي جوانان که کاملا سالم هستند گدايي مي‌کنند و وقتي از آنها سوال مي‌شود چرا کار نمي‌کنند، مي‌گويند کار نيست.

 با توجه به اينکه گدا در همه کشورها وجود دارد نحوه مبارزه با اين پديده بسيار مهم است. در مصر يک گروه از جوانان داوطلب با آگاهي دادن به گدايان و ايجاد فرصت هاي شغلي براي آنها اين مشکل را حل مي‌کنند. در امارات براي گداها جريمه تعيين شده است و گدايان خارجي از اين کشور اخراج مي‌شوند. در انگليس، دولت در مکان هاي راهبردي صندوق هاي اعانه اي براي کمک به گدايان قرار داده است. 

نويسنده در ادامه نوشته است: بايد در اقدامي ملي و داوطلبانه دانشجويان و دانش آموزان براي راهنمايي گداها شرکت کنند و اسامي شهرونداني که به گدايي مشغول هستند براي کمک در اختيار طرف هاي ذيربط قرار گيرد و تيم هايي براي گشت زني در مناطق محل سکونت گداها تشکيل شود. در اين ميان رسانه نقش زيادي در آگاهي دادن به شهروندان درباره خطرهاي کمک به گداها ايفا مي‌کند و نبايد از اعمال اقدامات بازدارنده مانند جريمه نقدي يا زندان در تعامل با گداها غافل بود.


                                                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: جوان ، عربستان ، بیکاری ، گدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار