دو مرد شيطان‌صفت معروف به شياطين كه متهم هستند سه سال قبل پنج زن را مورد آزار و اذيت قرار داده و يكي از قربانيان خود را بعد از تجاوز به طور دلخراشي به قتل رسانده‌اند، صبح ديروز در پاكدشت و در ملأ‌عام به دارمجازات آويخته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ساعت ۴ صبح ديروز سكوت سحرگاهي خيابان‌هاي شهرستان پاكدشت را فرا گرفته بود اما در خيابان‌هاي منتهي به ميدان معلم آرامش آرام آرام در حال رخت بستن بود. ميدان معلم كه روبه‌روي دادگستري شهرستان قرار داشت و با داربست‌هايي محاصره شده بود.
حدود ۵۰۰ نفر زن و مرد، پير و جوان در هواي سرد پشت داربست‌ها كه تورهاي فلزي روي آن كشيده شده بود، ديده مي‌شدند. هر لحظه بر تعداد نيرو‌هاي پليس در اطراف محل اجراي حكم اعدام اضافه مي‌شد. ساعت ۵ صبح در حالي كه به ازدحام جمعيت افزوده مي‌شد، دو ماشين آتش‌نشاني در داخل محوطه اعدام توقف كردند. 

عقربه‌هاي ساعت روي ۶ صبح آرام گرفته بود كه دو جرثقيل زرد رنگ وارد محوطه شدند. ساعت ۶ و ۱۵ دقيقه آواي دلنشين قرآن كه از طريق ضبط صوت پخش مي‌شد، حال و هواي خاصي به ميدان داده بود. نزديك ساعت ۶ و ۴۵ دقيقه در حالي كه خبرنگاران و عكاسان مشغول تهيه خبر و عكاسي بودند، رحيم عليش‌پور دادستان پاكدشت وارد محوطه شد. 

لحظاتي بعد دو مأمور نقابدار در حالي كه طناب سفيد رنگي داخل نايلون در دست داشتند، به جرثقيل نزديك شدند و طناب‌هاي دار را روي اهرم جرثقيل بر پا كردند. در پشت داربست‌ها همهمه‌اي بر پا بود تا اينكه ساعت هفت صبح قاري پشت ميكروفن قرار گرفت و شروع به قرائت قرآن كرد. با شنيدن آيات قرآن مجيد، دوباره سكوت محوطه را فرا گرفت. بعد از پايان قرائت قرآن، دادستان پاكدشت در جايگاهي كه بالاي كشنده تريلي بود، قرار گرفت كه ناگهان دو متهم اعدامي با لباس يك دست آبي ، پا بند ، چشم بند و دستبند در حالي كه هشت مأمور آنها را اسكورت مي‌كردند با پاي پياده از داخل ساختمان دادگستري در بين نگاه نزديك به هزار تماشاگر وارد محوطه اعدام شدند و لرزان و وحشتزده كنار جرثقيل ايستادند. دادستان پاكدشت با قرائت حكم گفت: دو متهم اعدامي سياوش - ۲۷ ساله و محمود - ۲۸ ساله به همراه دو همدست ديگر خود سه سال قبل در پوشش مسافركش بعد از ربودن تعدادي زن جوان، به زور آنها را مورد آزار و اذيت قرار دادند و حتي يكي از آنها را هنگام تجاوز به قتل رساندند. متهمان ۲۹ مهرماه ۸۸، زن جواني را به زور از مقابل باشگاهي ربودند و به بيابان‌هاي اطراف پاكدشت بردند. 

متجاوزان وقتي زن جوان در برابر خواسته شيطاني آنها مقاومت مي‌كند، با ضربه چاقويي وي را مجروح كردند و سپس در حالي كه خون زيادي از بدنش رفته بود، او را مورد آزار و اذيت قرار دادند و پس از سرقت طلا‌ها و اموالش او را در همان بيابان رها كردند. 

وي ادامه داد: متهمان بعد از دستگيري با اعتراف به آزار و اذيت و قتل زن جوان اقرار كردند كه چهار زن جوان ديگر را با همين شيوه ربوده و مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند. 

سياوش يكي از متهمان گفت: با همدستي سه نفر از دوستانم به نام‌هاي محمود، علي و كريم در پوشش مسافركش به چهار زن ديگر تجاوز كرديم. متهم اعدامي اعتراف كرد: وقتي محبوبه را ربوديم، او را به بيابان‌ها برديم و آنجا قصد داشتيم به وي تجاوز كنيم اما او با داد و فرياد مقاومت مي‌كرد تا اينكه كريم با چاقو ضربه‌اي به گردن او زد و او از ترس ديگر چيزي نگفت. بعد از اين، زن جوان را كه نيمه جان بود، مورد آزار و اذيت قرار داديم و او را با همان وضعيت در بيابان‌ها رها كرديم. 

در ادامه دادستان پاكدشت گفت: اين دو متهم در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران به اتهام شركت در آدم‌ربايي، قتل، تجاوز به عنف و سرقت طلا و جواهر به اعدام، حبس و شلاق محكوم شده‌اند. اين رأي مورد تأييد قضات ديوان عالي كشور قرار گرفت و به مرحله اجرا رسيد و دو متهم اكنون مجازات مي‌شوند. 

طناب بر گردن متجاوزان
حرف‌هاي دادستان وقتي پايان گرفت، دو متهم توسط مأموران به بالاي جرثقيل هدايت شدند. همه چشم‌ها به سوي آنها دوخته شده بود كه طناب سفيد رنگ به گردنشان آويخته شد. در اين لحظه ناگهان سياوش با داد و فرياد از مأموران خواست تا در آخرين لحظه چشمانش را باز كنند. او گفت كه مي‌خواهد براي آخرين بار اطراف خود را نگاه كند. در ادامه محمود متهم اعدامي ديگر هم در جواب همدستش گفت: دوستم، ما ديگر هيچ جا و هيچ كس را نخواهيم ديد و ديدار به قيامت. هنوز حرف‌هاي دو متهم بالاي دار تمام نشده بود كه اهرم دو جرثقيل با اشاره دادستان بالا رفت و دو متهم در هوا معلق شدند. 

مردم با ديدن اين صحنه با سر دادن شعار الله اكبر و گفتن تشكر تشكر، حمايت خود را از قوه قضائيه و پليس و اجراي اين حكم اعلام كردند. لحظاتي بعد اهرم دو جرثقيل به چپ و راست چرخانده شد تا تمام مرد حاضر در صحنه، دو اعدامي را ببينند. 

ساعت ۷ و ۳۰ دقيقه در حالي كه آمبولانس وارد محوطه مي‌شد، اهرم دو جرثقيل جسد متهمان را به آرامي پايين آورد. پزشك معالج جسد دو متهم را معاينه و مرگ آنها را تأييد كرد. در اين لحظه مردم به طرف اجساد سكه و اسكناس پرت كردند. مأموران، اجساد سياوش و محمود را داخل كاور مخصوص گذاشتند و به داخل آمبولانس منتقل كردند. در پايان مردم آرام آرام محوطه را ترك كردند. 

هشدار به مجرمان
دادستان پاكدشت در حاشيه مراسم اعدام به خبرنگار ما گفت: تمام شهروندان پاكدشت براي ما محترم هستند و ناموس آنها را ناموس خودم مي‌دانم و هركس كه نگاه آلوده به اين مردم داشته باشد به شدت با آنها برخورد مي‌شود. وي ضمن هشدار به مجرمان افزود: ما اكنون براي اجراي قانون و حدود الهي در اين محل گرد هم آمده‌ايم تا متجاوزان بدانند كه قانون به شدت با آنها برخورد خواهد كرد و اجراي اين حكم درس عبرتي براي ديگر مجرمان باشد. وي در پايان گفت: يكي از متهمان با ابراز پشيماني در وصيتنامه خود از مردم خواسته بود تا مواظب فرزندان خود باشند تا در دام دوستان ناباب گرفتار و به سرنوشت وي دچار نشوند. 

اظهارات شاهدان
مرد ميانسالي كه يكي از شاهدان اجراي حكم بود، به خبرنگار ما گفت: ان‌شاء الله با اجراي اين حكم، ما ديگر شاهد اين‌گونه جرائم در شهرستان پاكدشت نباشيم و مجرمان هم بدانند كه عاقبت اين‌گونه جرائم اعدام است.
دختر جوان دانشجويي هم كه از ساعت ۶ صبح به محل اجراي حكم آمده بود، در پاسخ به اين سؤال خبرنگار ما كه آيا اجراي حكم در ملأ عام براي مجرمان بازدارندگي دارد، گفت: به نظر من مجرمان بدانند كه عاقبت در دام قانون گرفتار خواهند شد و روزي سزاي عمل خود را مي‌بينند كه خيلي ديرشده است. من اميدوارم كه مجرمان با ديدن اين صحنه‌ها به خود بيايند و ديگر مزاحم ناموس مردم نشوند. من معتقدم كه اجراي حكم در ملأ عام بازدارندگي دارد.
مرد جوان ديگري كه به گفته خودش از ساعت ۴ صبح به همراه تعدادي از دوستانش در ميدان معلم منتظر اجراي حكم بودند، گفت: اين حق متجاوزان است و بايد اين مجرمان در ملأ‌عام اعدام شوند تا درس عبرتي براي ديگران شوند. وي گفت: بعد از خبر تجاوز و قتل يكي از شهروندان، مردم شهرستان احساس ناامني مي‌كردند اما اكنون با اجراي اين حكم، من احساس خوبي دارم و از قوه قضائيه و پليس به خاطر برخورد شديد با متجاوزان تشكر مي‌كنم.
بر اساس گزارش قبلي روزنامه «جوان»، اين پرونده چهار متهم به نام‌هاي سياوش، محمود، علي و كريم داشت. علي، متهم رديف سوم چندي پيش در زندان به زندگي‌اش پايان داد و متهم رديف چهارم، كريم كه عامل قتل يكي از قربانيان بود به خاطر حكم قصاص، حكم اعدام وي توسط ديوان عالي كشور به تعويق افتاد.
برچسب ها: اعدام ، وبگردی ، پاکدشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار