الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: القاعده پایان فوری دخالت نظامی فرانسه در مالی را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد:مردان مسلحی که چهل و یک خارجی را در یک میدان گازی در الجزایر به گروگان گرفته اند پایان فوری دخالت نظامی فرانسه در مالی را خواستار شدند.

یک گروه وابسته به القاعده اعلام کرد : جنگ ما بخشی از عملیات جهانی برای مقابله با دخالت فرانسه است.

این گروه افزود : ما دولت های الجزایر و فرانسه و دیگر کشورهایی را که اتباع آنها گروگان ما هستند مسئول تاخیر در پاسخ گویی به درخواست های خود می دانیم که از جمله این درخواستها ، پایان فوری حمله به مردم مالی است.

انتشار این خبر در حالی است که لحظاتی پیش گروههای مسلح اسلام خواه 41 تبعه خارجی از جمله اتباع آمریکا، ژاپن، فرانسه و انگلیس  در تاسیسات استخراج و تولید گاز در الجزایر به گروگان گرفتند.

یکی از شاهدان حادثه گروگانگیری امروز در تاسیسات گازی در الجزایر گفت افراد مسلح ، آزادی 100 نفر از همقطاران زندانی خود و بازگشتشان به مالی را خواستار شده اند.

در همین حال فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه امروز چهارشنبه گفت با دولت الجزایر درباره حمله امروز مردان مسلح به تاسیسات گازی این کشور در تماس است.

وی در گفتگو با نمایندگان مجلس فرانسه گفت : اکنون که با شما سخن می گویم ماجرای گروگان گیری در الجزایر ادامه دارد و شماری از مردم که ما دقیقا جزئیات آن را نمی دانیم به گروگان گرفته شده اند ؛ من با مقامات الجزایر در تماس دائم هستم و همچنین با سران کشورهایی که نگران این مشکل هستند در تماسم .

در پی انتشار این خبر ، کاخ سفید اعلام کرد اوضاع گروگان ها را در الجزایر ، از نزدیک دنبال می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا از وجود اتباع آمریکایی در بین افراد ربوده شده در منطقه عین امناس الجزایر خبر داد. از سوی دیگر، وزیر کشور الجزایر اعلام کرد با ربایندگان اتباع خارجی در منطقه عین امناس مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

برچسب ها: القاعده ، عملیات ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار