این که مقام اول ورزش کشور از پیست های اسکی کشور دیدن کند در کنار همه مزایایش باعث می شود که مشاهده پیشرفت و درک مشکلات و موانع این پیشرفت برای مسئولان ملموس تر باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، جامعه اسکي روزهاي اخير پذیرای نقش اول ورزش کشور در پیست اسکی دربندسر بودند تا مراسم افتتاح دستگاه برف ساز را برگزار کنند.

دستگاه هایی که با خرید آن ها اسکی کشور یک قدم به ارتقاء اسکی به خصوص در بخش قهرمانی و حرفه ای نزدیک تر شد.

شاید بزرگترین اختلاف اسکی در ایران و اروپا همین قضیه اسکی کردن اروپایی ها بر روی برف مصنوعی باشد.

برفی که همین دستگاه های برف ساز قادر به تولید آن هستند و حضور چنین دستگاه هایی در پیست اسکی بین المللی دربندسر سرآغاز خوبی برای ادامه رخدادهای خوش در ورزش کشور است.

به خصوص فضا برای ملی پوشان مساعد می شود که خود را برای رقابت های کشوری آماده می کنند.

رئیس فدراسیون اسکی افتتاح دستگاه های برف ساز را نتیجه همکاری و همفکری بخش خصوصی و دولتی می داند.

بخش هایی که هر دو برای رشد و ارتقای اسکی کشور تلاش می کنند و بدون شک همکاری آنها به سرعت در رشد اسکی کشور می انجامد.

امکاناتی از قبیل تجهیز پیست های اسکی به دستگاه برف ساز شرایط مساعدی را فراهم می کند تا فدراسیون اسکی کشور بتواند میزبان مسابقات بزرگی در حد رقابت های بین المللی باشد کما اینکه امروز هم شاهد برگزاری لیگ بین المللی اسکی در رشته های مختلف هستیم.

وزیر ورزش در کنار این که با حضور در پیست های اسکی دربندسر و شمشک از نزدیک با مشکلات و موانع اسکی کشور آشنا شد،پیشرفت های محسوس اسکی را به چشم دید.

پیشرفت های بزرگی که به عقیده وزیر شایسته تقدیر بود.

این بار،این پیست های سفید کشور چنان مورد عنایت شخص اول وزیر کشور قرار گرفت که از برف تحت عنوان طلاهای سفید نام برد.
شاید این اشاره کوتاه وزیر ورزش ابعاد گسترده ای داشته باشد.

یکی اینکه وزیر نیم نگاهی به توسعه همگانی و قهرمانی رشته اسکی دارد و دیگری اینکه به صورت پوشیده می توان به بحث اشتغال زایی در پس طلاهای سفید خواندن برف اشاره داشت.

در بسیاری از کشورهای جهان به برکت بارش برف و وجود پیست های اسکی در مجاورت این پیست ها شرایط گسترده ای در زمینه اشتغالزایی فراهم می آید.

قضیه جذب توریست،هتل سازی و سوپرمارکت های حاشیه ای پیست ها خودش به نوعی روشن به طلاهای سفید بودن برف اشاره دارد.

در کنار همه این مسائل وزیر ورزش همچنان نشان داد که نگاه ویژه و جامعی در کنار سایر ورزش ها به ورزش های زمستانی و به خصوص اسکی دارد.

امروز اسکی کشور جزء فعال ترین رشته هاست که هم در سطح داخلی و هم خارجی رقابت های فراوانی را در پیش دارد به ویژه اینکه اسکی بازان کشور برای کسب سهمیه المپیک تلاش ویژه ای داشته اند.

وزیر ورزش اوج توجه خود را به خصوصی سازی ورزش اسکی دانست.

بدون شک ورزشکاران و به خصوص پیشکسوتان اسکی علاقه زیادی به خصوصی سازی پیست های اسکی دارند چرا که مدیریت ورزش های باتجربه و آشنا در اسکی می تواند به توسعه عمیق این ورزش و در نتیجه پیشرفت آن کمک زیادی کرد.

دکتر عباسی نیز ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش های فدراسیون برای خصوصی سازی در اسکی خواستار تداوم این تلاش ها شد.

بدون شک توسعه قهرمانی و عملکرد هر چه بیشتر اسکی بازان،مسئله ای است که علاوه بر تجربه مربیان و تلاش خود اسکی بازان به تجهیزات هر چه بیشتر پیست های اسکی وابسته است همان طور که وزیر هم با اشاره به این مسئله بیان داشت که فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای قهرمان پروری و مدال آوری مهم و ضروری است.

اسکی ورزش است که با توجه به خواستگاه بالایش در میان عموم به توجه و نگاه ویژه مسئولان نیاز دارد و چنین بازدیدهایی از سمت اشخاص بزرگی همچون وزیر ورزش،به قول عیسی ساوه شمشکی رئیس فدراسیون اسکی دلگرمی برای جامعه بزرگ و پر تلاش اسکی کشور است./آق
برچسب ها: اسکی ، برف ، پیست ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار