با تلاش حزب اصالت و مدرنيته مغرب و با هدف پيگيري آشتي ملي فلسطين، نمايندگان دو جنبش فلسطيني فتح و حماس در شهر صخيرات در سي کيلومتري رباط گردهم آمدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ميدل ايست آنلاين ؛  اين نشست از روز گذشته آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت و پس از پايان نشست، نمايندگان اين دو جنبش فلسطيني در يک کنفرانس مطبوعاتي به سئوال خبرنگاران پاسخ خواهند داد.هر چند درباره جدول کاري و مباحثي که در اين نشست مطرح مي شود خبري منتشر نشده است اما توفيق طيراوي نماينده فتح در نشست مغرب گفت :‌ نشست مغرب را نمي توان جايگزيني براي نشست هاي مصر يا تلاشي در چارچوب کاهش نقش مصر در طرح آشتي ملي فلسطين تعبير کرد.

وي اين ديدار را با هدف فراهم آوردن زمينه مساعد براي حمايت هاي مادي و معنوي مردم فلسطين در دوران پس از استقرار آشتي ملي دانست و گفت:‌ براي موفقيت آشتي ملي بايد در پي هماهنگي هاي لازم باشيم... به نظر مي رسد در همين هفته شاهد امضاي توافقنامه نهايي ميان گروه هاي فلسطيني باشيم زيرا بسياري از محورهاي مورد نظر بررسي شده و توافق لازم نيز به عمل آمده است.

 ماهر طاهر عبيد عضو جنبش حماس نيز ضمن تاييد سخنان طيراوي درباره نشست مغرب گفت:‌ اين ديدار تلاش براي اعطاي نقش بيشتر به مغرب است . در همين حال، يک منبع نزديک به مذاکرات مغرب که خواست نامش فاش نشود، گفت:‌ مي توان گفت که مذاکرات به پايان رسيده است و اميد مي رود روزهاي چهارشنبه يا پنجشنبه شاهد امضاي توافقنامه ميان گروه هاي فلسطيني در قاهره باشيم به شرطي که فضا مثل امروز مناسب و شفاف باشد.

اين منبع نشست مغرب را نشستي براي تکميل مذاکرات قاهره خواند و گفت:‌ اين نشست در سطح سران و رهبران کليدي دو جنبش برگزار نشده است زيرا سران فتح و حماس بسياري از موضوعات مورد اختلاف را در قاهره بررسي کرده اند . پنجشنبه گذشته محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين و خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس پس از گفتگوهاي جداگانه با محمد مرسي رئيس جمهوري مصر ،‌ در کنار هم نيز با مرسي ديدار کرده بودند.
برچسب ها: حماس ، فتح ، مغرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار