مردم عراق با برپایی تظاهرات اعلام کردند هرگونه دامن زدن به اختلافهای فرقه ای را محکوم می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛، مردم عراق امروز در حمایت از دولت نوری المالکی نخست وزیر این کشور تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، شعارهایی نیز علیه اعضای حزب بعث سردادند که فعالیتشان در عراق ممنوع شده است اما می خواهند بار دیگر به فضای سیاسی عراق بازگردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می دادند « نه، به حزب بعث! نه، به حزب شیطان!»
یکی از شرکت کنندگان دراین تظاهرات گفت:« این تظاهرات نشان دهنده ماهیت جامعه عراق است. عراق مخالف تروریسم و فرقه گرایی است. مردم عراق خواهان حاکمیت قانون و پاسخگویی اعضای سابق حزب بعث هستند. مردم عراق می خواهند نتایج مبارزه خود را حفظ کنند که از زمان سقوط رژیم صدام به دست آورده اند.»

یک شهروند دیگر عراقی در تظاهرات بغداد گفت:« مردم عراق امروز به خیابانها آمده اند تا حمایت خود را از دولت کشورشان اعلام کنندو نشان بدهند که با فرقه گرایی و لغو قانون پاسخگو بودن مقامات سابق عراق مخالف هستند.»

این تظاهرات علاوه بر بغداد، در دیگر شهرهای عراق نیز برپاشد. این تظاهرات در پاسخ به تظاهراتی است که چند روز پیش مخالفان نوری المالکی برپاکردند. مقامات دولت عراق می گویند تظاهرات مذکور برای دامن زدن به اختلافهای فرقه ای در عراق است.
 
 شرکت کنندگان در تظاهرات امروز بغداد خواستار آن شدند که دولت اقدامات ضروری را برای پایان دادن به بحران اخیر در کشور انجام بدهد و به مطالبات مردم پاسخ بدهد. در تظاهرات چند روز پیش از کشورهای خارجی دعوت شده بود برای حل مسائل عراق مداخله کنند که مردم عراق ، امروز این خواسته را کاملا محکوم کردند و گفتند به هیچ وجه اجازه نمی دهند قدرتهای خارجی همانند عربستان سعودی و قطر در امور کشورشان مداخله کنند.
 
برچسب ها: عراق ، مالکی ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار