رییس سازمان نظام مهندسی معدن گفت:سرمایه گذاری در بخش معدن به آورده بالایی نیاز دارد اما شاخص سود به سرمایه در این صنعت بالاتر از صنایع دیگر است.

هرمز ناصرنیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش معدن برای مردم نامأنوس است اظهار داشت: در بسیاری از بخش های اقتصادی از جمله ساختمان و مسکن اشراف کامل به سرمایه گذاری وجود دارد اما در بخش صنایع معدنی اطلاعات لازم و شفاف برای علاقه مندان به سرمایه گذاری وجود ندارد به همین منظور در تلاش هستیم تا طرح های امکان سنجی شده آماده سرمایه گذاری به علاقه مندان معرفی شود.

وی ادامه داد: طرح های امکان سنجی شده آماده در اختیار علاقه مندان به سرمایه گذاری در بخش معدن در استان های مختلف کشور به زودی ارائه می شود.

 ناصرنیا با بیان اینکه سبد مدیریتی و ضوابط فنی معدن تدوین شده است،خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن بیش از 25 هزار عضو دارد که در 4 رشته اصلی معدن، زمین شناسی و متالوژی فعالیت می کنند.

 رییس سازمان نظام مهندسی معدن اظهارکرد: 11 گرایش اصلی و فرعی در بخش معدن وجود دارد و با توجه به اهمیت این بخش تشویق و ترغیب سرمایه گذاران در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سرمایه گذاری در بخش معدن به آورده بالایی نیاز دارد اما شاخص سود به سرمایه در این صنعت بالاتر از صنایع دیگر است و به دلیل آنکه وابستگی آن به واردات نیز کمتر است یک فعالیت کم ریسک محسوب می شود.

 رییس سازمان نظام مهندسی معدن خاطرنشان کرد: از سال 89 سند مدیریتی و ضوابط فنی بخش معدن تدوین شده و تأکید بر صادرات محصولات معدنی به صادرات محصولات آماده تغییر یافته است./عب
برچسب ها: معدن ، سرمایه ، سود ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار