عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحیه نظام صنفی قانون جامعی است برای کنترل بازار، اتحادیه، صنوف و بسیاری از مسائل دیگر که در دستور کار مجلس است.

غلامحسین شیرعلی آبادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي  باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق افزود: یکی از کارهای اساسی که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تنظیم بازار در دستور کار قرار گرفته بحث نظام صنفی کشور است.

وی تصریح کرد: چنانچه این قانون جامع در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شود در کنترل بازار بسیار موثر خواهد بود.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: ساماندهی تولید، توزیع، عرضه، کنترل، نظارت و در نهایت تعزیرات حکومتی چهار راهکار اصلی برای تنظیم و کنترل بازار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح شبنم چنانچه به صورت صحیح در کشور اجرایی شود؛ طرح بسیار خوبی خواهد بود، افزود: طرح شبنم اگر همراه با حمایت و نظارت مستمری صورت پذیرد می‌تواند از گرانی‌های کاذب و کالاهای قاچاق جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و جلسات متعددی که وزرای اقتصاد ودارایی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تنظیم بازار داشتند، بازار از التهاب مهرماه خارج شده و در حال کنترل و نظارت است.

شیرعلی‌ آبادی تاکید کرد: واردات به موقع کالا، رهگیری کالا از مبدا تا مقصد، مکان توزیع نظارت در بازار از سوی سازمان حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده، کنترل قیمت،‌نظارت و در نهایت بحث تعزیرات حکومتی و جلوگیری از متخلفان باید به دقت مورد توجه واقع شود.

برچسب ها: آبادی ، تنظیم ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار