مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز طرح ساماندهی 760 واحد صنفی فعال در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی در جلسه شورای مدیران منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر افزود: اصناف و کسبه و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس لازم است برای برخورداری از مزایای قانونی از جمله معافیت مالیاتی 20 ساله نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

وی افزود: این قانون بر اساس ابلاغ آیین نامه اجرایی حاکم بر تشکیل و فعالیت تشکلهای صنفی در مناطق آزادکشور (ماده 88 قانون نظام صنفی) در منطقه آزاد ارس اجرا شده و کلیه فعالان اقتصادی منطقه از جمله اصناف ،کسبه ،تجار و بازاریان می توانند با مراجعه به مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به دریافت مجوز مربوطه اقدام کنند.

وی با اشاره به ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری –صنعتی گفت: بر اساس این قانون فعالان اقتصادی و کلیه اصناف و کسبه منطقه آزاد ارس می توانند جهت برخورداری از مزایا و معافیت مالیاتی از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت بیست سال برای دریافت، صدور وتمدید مجوز فعالیت اقتصادی و پروانه کسب از منطقه آزاد اقدام نمایند.

مدیرعامل ارس گفت: اولین مجوز فعالیت اقتصادی صنفی منطقه آزاد ارس در عید غدیر جاری در جشنواره پاییزه ارس صادر شد و تا امروز 100 مجوز صنفی به اصناف و کسبه ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه 760 واحد صنفی فعال در این منطقه شناسایی شده تصریح کرد: با احتساب بیش از 200 فعال اقتصادی دیگر در زمینه های تولید، بازرگانی و حمل و نقل، خدمات، عمران، آموزش و گردشگری هم اکنون منطقه آزاد ارس بیش از یک هزار فعال اقتصادی دارد.

اضافه می شود در این جلسه مشاورین حوزه بهزیستی، دامپزشکی، هواشناسی و راه و شهرسازی و شهرداری منطقه آزاد ارس معرفی شدند/س

برچسب ها: ساماندهی ، صنفی ، آزاد ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.