به همت رایزنی فرهنگی كشورمان ، هفته فرهنگی جمهوري اسلامي ایران در بوسنی و هرزگوین با حضور بیش از 32 هنرمند ایرانی از 25 ديماه در سالن فرهنگی شهر سارایوو برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، برای نخستين بار، به همت رایزنی فرهنگی كشورمان ، هفته فرهنگی جمهوري اسلامي ایران در بوسنی و هرزگوین با حضور بیش از 32 هنرمند ایرانی از 25 لغایت 30 دیماه سالجاری در بزرگترین سالن فرهنگی شهر سارایوو (BKC)  برگزار می‌شود.
در هفته فرهنگی جمهوري اسلامي ایران ، آثاری از صنایع دستی ایرانی از جمله مینیاتور، نگارگری، فرش بافی، تذهیب و معرق کاری، منبت کاری، نقاشی، خط نقاشی، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همچنین  گروه تاتر عروسکی در محل سالن (BKC) و همچنین در محل آکادمی هنرهای زیبا به اجرای برنامه های مفرح خواهند پرداخت.
ایجاد غرفه های معرفی گردشگری و میراث فرهنگی ایران، غرفه بازار یابی محصولات فرهنگی و هنری ایران، غرفه رسانه های دیجیتالی و بازی های رایانه ای ساخت ایران، نرم افزارهای علوم اسلامی، تابلوهای عکس ایرانشناسی و ارائه بیش از 200 جلد کتاب در حوزه مطالعات ایران شناسی و اسلام شناسی فضای فرهنگی و هنری ایران اسلامی را در بوسنی و هرزگوین طنین انداز خواهد نمود.
برگزاری نمایشگاه مد اسلامی و لباسهای سنتی جلوه دیگری از هنر ایران اسلامی را به منصه ظهور خواهد رساند. همچنین گروه موسیقی سنتی فارسی و گروه موسیقی آذری با اجرای موسیقی اصیل ایرانی دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی را محظوظ خواهند نمود.
 گفتنی است در هفته فرهنگی ایران، فیلم های سینمایی ایرانی به زبان بوسنیایی در مرکز فرهنگی بوسنی به نمایش در خواهد آمد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.