«جو بایدن» اعلام کرد قصد دارد با همکاری باراک اوباما رئیس جمهور این کشور اقداماتی را در خصوص اجرای سیاستهای جدید استفاده از اسلحه در این کشور انجام دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگـزاری آلمان ، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد با همکاری باراک اوباما رئیس جمهور این کشور اقداماتی را در خصوص اجرای سیاستهای جدید استفاده از اسلحه در این کشور انجام دهد.

این موضوع از سوی بایدن در حالی مطرح شد که موج اخیر حوادث خشونت آمیز و تیراندازی در آمریکا به کشته شدن دهها شهروند آمریکایی منجر شده است.

 بایدن که نخستین نشست خود را با موضوع کاهش خشونتهای مسلح آمیز در آمریکا با «اریک هولدر» دادستان کل این کشور برگزار کرد در این باره گفت تا کنون «توافقی گسترده» در خصوص پنج اقدامی که می تواند چنین حوادث خشونت آمیزی را کاهش دهد حاصل شده است.

وی افزود پیش از برگزاری این نشستها، از دیدگاه اجتماعات و گروههای متخصص سلامت روانی و همچنین جوامع مذهبی در خصوص کاهش حوادث خشونت آمیز در آمریکا استفاده شده است.

بایدن افزود: «هر از چند گاهی، حادثه ای اتفاق می افتد که وجدان کشور را بیدار می کند. به نظر من هیچ حادثه ای نتوانسته است به اندازه این وقایع تاسف بار، مردم آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.»

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت وی و اوباما قاطعانه تصمیم گرفته اند با چنین حوادثی مقابله کنند.   
برچسب ها: اوباما ، بایدن ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار