سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران در رابطه سیاسی با مصر ارتقای وضعیت را دنبال می‌کند و علی‌رغم اینکه روابط بین دو کشور در حد حفاظت منافع است، اما حجم همکاری‌ها و رایزنی‌ها بسیار بالاتر از سطح ظاهری حفاظت منافع بوده و روابط با این کشور در حد سفارت است.

رامین مهمانپرست در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد سفر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به مصر گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت همتای مصری خود صورت گرفته که وی در طول 2 روز سفر خود به مصر با مقامات رسمی این کشور از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر خارجه و دیگر شخصیت‌های دیگر مذهبی و سیاسی مصر دیدار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: وزیر امورخارجه کشورمان در این سفر در مورد مسائل دو جانبه‌ و توسعه همکاری‌ها، تحولات منطقه‌ای، به ویژه بحران سوریه رایزنی خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: مصر کشور بزرگی بوده و از ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خوبی برخوردار است که این نقطه اشتراکات به توسعه روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای برای حل مشکلات منطقه خاورمیانه کمک خواهد کرد.

مهمانپرست در مورد روابط سیاسی ایران و مصر خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در رابطه سیاسی با مصر ارتقای وضعیت را دنبال می کند و علی‌رغم اینکه روابط بین دو کشور در حد حفاظت منافع است اما حجم همکاری‌ها و رایزنی‌ها بسیار بالاتر از سطح ظاهری حفاظت منافع بوده و روابط با این کشور در حد سفارت است و نوع روند همکاری‌ها به سمتی پیش می‌رود که به بالاترین ظرفیت همکاری‌ها رسیده‌ایم.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: قاهره ، مصر ، صالحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار