معاون اول رئيس‌جمهور در منزل شهيد "علي‌اکبر قربان شيرودي" حضور يافت و از مادر بيمار اين شهيد عيادت کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي عصر پنجشنبه در جريان سفر به استان مازندران، با حضور در شهر شيرود، زادگاه امير "سرلشكر خلبان شهيد علي‌اکبر قربان شيرودي"، ضمن عيادت از مادر بيمار اين شهيد بزرگوار، ياد و خاطره شهداي هشت سال "دفاع مقدس" را گرامي داشت.

رحيمي همچنين در جريان اين عيادت که به همراه استاندار "مازندران" و وزراي امور اقتصادي و دارايي و نيرو صورت گرفت، ضمن گفتگو با شهردار شهر شيرود، دستورات لازم را براي تکميل زيرساختها و بهبود وضعيت اين شهر صادر کرد.

شهيد خلبان علي‌اکبر قربان شيرودي در ديماه 1334 در روستاي بالا شيرود از توابع شهرستان تنکابن در خانواده‌اي کشاورز و متدين متولد شد.

وي با شروع جنگ تحميلي در 31 شهريور سال1359 به منطقه کرمانشاه رهسپار شد و شجاعت و ابتکار عمل اين شهيد همواره زبانزد بود.

شهيد شيرودي بالاترين ساعت پرواز در جنگ را در جهان داشت و پس از چند هزار مأموريت هوايي و انجام بالاترين ساعت پروازهاي جنگي در دنيا و نجات يافتن از 360 خطر مرگ سرانجام در آخرين عمليات پروازي خود در 8 ارديبهشت 1360 در منطقه بازي دراز، هنگامي که عراق لشکري براي بازپس‌گيري ارتفاعات «بازي دراز» به سوي سر پل ذهاب گسيل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندين تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسيد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار