معاون اول رئيس جمهور با اشاره به صادرات 45 ميليارد دلاري امسال در بخش صادرات غيرنفتي گفت: براي سال 91 ، 70 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي هدف گذاري کرديم و تصميماتي گرفتيم که آمريکاييها را گيج و صهيونيست ها را بيچاره مي کند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا رحيمي در همايش هم انديشي و گفتگوي بخش خصوصي و دولت در اجراي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها با اشاره به وعده چند روز قبل خود درباره گشايش بزرگ در حواله هاي ارزي گفت: از چندين کانال حواله ها را راه انداختيم که يکي دو تا نيست و اگر دشمنان دو تا از آنها را ببندند بقيه کانال ها باز است.

هر روز بر تعداد اين کانال ها در گشايش حواله هاي ارزي افزوده مي شود زيرا سفرا و نمايندگي هاي ما در همه کشورها فعال هستند.

وي اضافه کرد: به کمک شما اصناف تحريم ها را دور مي زنيم و در اين ميان اميد زيادي به همکاري شما داريم.

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه در بازار ما اخلال ايجاد کردند گفت: ما چيزي کم نداريم و اين بازار را درست مي کنيم همچنان که در مرحله اول اجراي هدفمندي يارانه ها خبر از تورم کلان داده بودند که شکل نگرفت.

رحيمي ادامه داد: بعد از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها حدود هشت هزار ميليارد تومان بنزين و گازوئيل وارد نکرديم و اگر مصرف سوخت به روال قبل ادامه مي يافت تا سال 1394 چيزي به نام نفت براي صادرات نداشتيم.

وي ادامه داد: در مصرف برق نيز پس از هدفمند سازي يارانه ها حدود ده هزار ميليارد تومان صرفه جويي شد و هم اکنون 111 هزار ميليارد تومان يارانه نقدي به مردم پرداخت مي کنيم در حالي که قبل از اجراي هدفمندسازي يارانه ها بخش کمي از جامعه از آن برخوردار بودند.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به صادرات 45 ميليارد دلاري امسال در بخش صادرات غيرنفتي گفت: براي سال 91 ، 70 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي هدف گذاري کرديم و تصميماتي گرفتيم که آمريکاييها را گيج و صهيونيست ها را بيچاره مي کند.

رحيمي اضافه کرد : اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها با حمايت هاي مقام معظم رهبري ، مردم و شجاعت رئيس جمهور عملياتي شد.

وي گفت: در مرحله نخست اجراي هدفمندسازي يارانه ها همه اقشار مردم اعم از اصناف ، اصحاب رسانه ، کارمند و بازنشسته با عزم ملي کمک کردند که البته در اين ميان صدا و سيما نقش اساسي داشت و همه مساعي خود را به کار برد و البته تقاضا دارم در مرحله دوم که گامي اساسي تر است کمک کنيد تا با استواري اين گام را برداريم .

معاون اول رئيس جمهور افزود: خبر خوش ما اين است که در سال 90 در همه زمينه ها با تحول و پيشرفت مواجه بوديم که اين تحول در سال جديد صعودي خواهد بود.

رحيمي افزود: مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با وقت شناسي و در زمان معين پاي صندوق هاي راي حضور يافتند و به ظالمان ستيزه جويي که آسايش و پيشرفت ملت ايران را نمي خواهند پاسخ مناسب دادند.

وي تصريح کرد: مردم بالاتر از همه نظرسنجي ها و پيش بيني ها در انتخابات حضور يافتند.

معاون اول رئيس جمهور خاطرنشان كرد: دشمنان آمدند نفت ما را تحريم کنند که ما آنها را تحريم کرديم و اين قدرت نمايي با اتکا به قدرت مردم بود و در دنيا هيچ کشوري چنين پاسخ دندان شکني را که ما به دشمنان داديم نداده است.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار