سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص واکنش های صورت گرفته به اظهارات معاون اول رئیس جمهور، متهم کردن کشورمان به نژادپرستی را رویکردی کاملا اشتباه خواند و گفت: احترام به ادیان الهی جز لاینفک آموز های جهان شمول اسلام است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ارتباط با واکنش های صورت گرفته در قبال اظهارات محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: احترام به ادیان الهی بخش لاینفک از آموزه های جهان شمول دین مبین اسلام است و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران برای همه ادیان الهی احترام قائل بوده و به عنوان یکی از بانیان گفت وگوی ادیان بزرگ ابراهیمی اسلام ، مسیحیت و یهودیت شناخته می شود.

مهمانپرست با اشاره به اینکه مبارزه با نژادپرستی از اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می باشد، افزود: تخریب وجهه دین یهود از طریق تشکل سیاسی صهیونیسم همواره مورد اعتراض آزادیخواهان جهان و حتی پیروان آیین یهودیت قرار گرفته و متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به نژادپرستی، تصور و رویکردی کاملا اشتباه است.

وی یادآور شد: مسلما بین آموزره های ادیان آسمانی و تفکرات افراطی نژاد پرستانه و ضد حقوق بشری صهیونیسم تفاوت جدی وجود دارد. همانگونه که در اظهارات آقای رحیمی آمده است (ما علیرغم اینکه برای پیروان حضرت موسی (ع) احترام قائلیم، اما مخالف صهیونیسم جهانی هستیم).

مهمانپرست در پایان اظهار داشت: امیدواریم کسانی که مدعی مبارزه با نژادپرستی هستند در قبال رفتار کاملا غیر انسانی صهیونیست ها بر علیه مردم مظلوم فلسطین و نقض حقوق مسلمانان در دیگر نقاط جهان سکوت خود را شکسته و اقدامی جدی به عمل آورند./پ2

برچسب ها: مهمانپرست ، رحیمی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار