معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه اعمال تحريم هاي سنگين نشان از بزرگي كشور ايران دارد گفت: همبستگي ملي و پرهيز از تخريب ها و تهمت ها لازمه مقابله با تحريم ها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران محمدرضا رحيمي امروز در مراسم روز ملي صنعت، معدن و تجارت به بيان مقدورات و مشكلات اين حوزه پرداخت و گفت:‌ هم اكنون 40 درصد از توليد ناخالص داخلي به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد كه 22 درصد آن به صنعت و 17 درصد به تجارت مربوط مي شود.
وي ادامه داد:‌ صادرات غيرنفتي در سال 83 7.5 ميليارد دلار بوده كه در سال 90 اين ميزان به 53 ميليارد دلار رسيد و اين امر نشان دهنده تقويت توليد ملي است.
رحيمي با بيان اينكه اقتصاد ايران هفدمين اقتصاد در جهان است تصريح كرد: صنعت و معدن در دستيابي به اين رتبه نقش اساسي داشته است.
وي اظهار داشت: هم اكنون در بسياري از حوزه هاي صنعتي جزو رتبه هاي برتر جهاني هستيم و در صنعت نفت نيز 70 درصد از قطعات را توليد مي كنيم.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به مشكلات موجود در اين حوزه گفت: بايد تلاش كنيم فرهنگ مصرف كالاي ايراني ارتقا يابد و مردم ترجيح بدهند كه از كالاي ايراني كه مشابه خارجي دارد استفاده كنند.
رحيمي با اشاره به تشديد تحريم ها گفت: دشمنان ما مي دانند كه ايران كشور بزرگي است و اعمال اين تحريم ها نيز نشان از بزرگي و پيشرفت كشور دارد.
معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد: براي مقابله با اين تحريم ها بايد مصالح ملي را در همه شرايط در نظر بگيريم و با يكديگر همكاري داشته باشيم و از تخريب يكديگر و تهمت پرهيز كنيم.
وي ادامه داد:‌ در اين شرايط است كه مي توان به تحريم ها سلام كرد و از آن براي پيشرفت كشور بهره گرفت.
وي با اشاره به اينكه كيفيت قطعات و تامين سرمايه درگردش از چالش هاي بخش توليد است افزود: براي تامين مالي واحدهاي توليدي بايد همه امكانات را بسيج كنيم.
معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: هم اكنون 37 درصد از منابع مالي در اختيار صنعت و توليد كشور است.
وي با اشاره به اينكه منابع مالي به اندازه كافي در كشور موجود است خاطرنشان كرد: نگران تامين گوشت، مرغ، قند و چاي نباشيد.
وي ادامه داد: با وجود اينكه مشكلاتي در توليد وجود دارد اما بايد اين باور را داشته باشيم كه بر اين مشكلات فائق خواهيم آمد./عب
برچسب ها: تحریم ، صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار