برای کسانی که نمی توانند از ارز مرجع استفاده کنند شرایط دریافت ارز صادراتی را فراهم کنید.

مهدی غضنفری در نشست هم اندیشی با تشکل های معدنی اظهار داشت: معدن کاران باید طرح گازسوزبودن صنایع خود را آماده کنند تا از مازوت سوز بودن خارج شوند و دولت نیز در این زمینه برای جبران هزینه ها باید به صنایع کمک کند.

وی عنوان کرد: وزارت نفت نیز در این رابطه آماده است و دستور لازم را برای اجرای این طرح از رییس جمهور گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که برخی مشکلات صنایع معدنی باید در حضور دکتر رحیمی معاون اول رییس جمهور مطرح شود، گفت: درحال حاضر برخی از تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه با مشکل ثبت سفارش مواجه هستند که تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است.

غضنفری ادامه داد: هر کس نتوانست ثبت سفارش کند به من مراجعه کند تا مشکل خود را در میان بگذارد.

وی تاکید کرد: کسانی که نمی توانند از ارز مرجع استفاده کنند باید به آنها ارز صادراتی داده شود و ما نباید باری روی دوش آنها باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ثبت سفارش نباید بیشتر از 24 ساعت زمان ببرد، گفت: در حال حاضر در استانها کارها به سرعت انجام نمی شود که شنبه آینده همایش استانها برگزار خواهد شد و موارد ومشکلات موجود در آن جلسه به طور شفاف مطرح می شود.

غضنفری در ادامه اظهار داشت: ما اعتقاد داریم در تعامل مثبت بخش دولتی و خصوصی می توان کارها را پیش ببریم.

وی متذکر شد: اگر هر یک از بخش دولتی و خصوصی بخواهد بگوید من فقط بلدم همه کارها را انجام دهم و بقیه نادان هستند این ادبیات به صنعت کمک نمی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تعالی صنایع به تقسیم کار نیاز دارد گفت: من با ادبیات تعامل برخلاف تقابل و تناظر موافق هستم.

وی عنوان کرد: ما تلاش می کنیم کارها را به بهترین نحو انجام دهیم و این نگاه باعث می شود بخش دولتی و خصوصی به بهترین نحو تعامل داشته باشند.

غضنفری با بیان این که حوزه معدن یک حوزه بسیار مهم است ، گفت: اگر اتکای نفت در کشور را به حداقل بخواهیم معدن می تواند ارز آوری و اشتغال و ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

وی با اشاره به مخالفت فعالان معدنی با خام فروشی گفت: دولت باید با معدن کاران همراه شودو هیچگونه تناقضی در این رابطه با حوزه معدن ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: در حال حاضر سرمایه گذاران به حوزه معدن می آیند و افزایش سرمایه گذاری از جمله تکالیفی است که ما باید در حوزه معدن داشته باشیم.

غضنفری گفت: بخش بزرگ دارایی و در آمدی که ایجاد می شود در حوزه معدن و صنایع معدنی است و همین دلیل نگاه و توجه به بخش معدن را باید بیشتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر ده برابر منابع مالی کنونی را فراهم کنیم باز هم حوزه معدن جای کار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: نهضت ساخت داخل باید تبدیل به یک باید شود.
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار