وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص نابساماني هاي بوجود آمده در حوزه خودرو گفت: به گفته مدير عامل ايران خودرو قرار است كاهش توليد 206 با افزايش تيراژ توليد رانا تا پايان سال جبران شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري امروز در حاشيه تشكل هاي معدني در خصوص نابساماني هاي ايجاد شده در حوزه خودرو و قيمت آن تصريح كرد: به گفته مدير عامل ايران خودرو قرار است كمبود 206 در بازار با افزايش توليد خودروي ملي رانا تا پايان سال جبران شود.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر افزايش بي دليل انواع خودرو در بازار گفت: در اولين روزهاي راه اندازي خط توليد نمي توان با تمام ظرفيت كار كرد و با افزايش تدريجي خط توليد خودروي رانا تا پايان سال آشفتگي ايجاد شده در بازار محصولات ايران خودرو از بين مي رود.
غضنفري در خصوص قطع خط اعتباري انرژي در فاز دوم هدفمندي يارانه ها گفت: در مرحله اول اين خط اعتباري به صورت وام در اختيار واحدهاي توليدي قرار گرفته بود كه پرداخت مجدد آن مبتني بر بازپرداخت وام از جانب واحدهاي توليدي است.
وي با بيان اينكه اين وام هنوز به طور كامل بازپرداخت نشده افزود: در فاز دوم هدفمندي يارانه ها به سمتي حركت مي شود كه هزينه توليد محصول با گاز و مازوت يكسان شود.
وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بر همين اساس بسته اعتباري انرژي در حوزه گاز محدودتر مي شود.
غضنفري در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه توسعه بخش معدن گفت: در سال جاري طرح هاي خوبي براي تامين مالي در حوزه اكتشاف كه سرآغاز فعاليت محسوب مي شود ارائه شده است.
وي با بيان اينكه هم اكنون امكان ابطال مجوزهاي گرفته شده براي واحدهايي كه فعاليت توليدي ندارند به وجود امده افزود: با انجام اين امر فعاليت معدني در ساير واحدهاي توليدي فعال توسعه خواهد يافت.
وي با بيان اينكه در اين نشست تخصصي در حوزه معدن مشكلات اين بخش مطرح شده افزود: عمده مشكلات حوزه معدن، بحث ثبت سفارش و ورود كالاهاي مانده شده در گمرك است كه اين مشكلات به كمك تشكل هاي بخش خصوصي قابل حل است.
غضنفري ادامه داد: اما در برخي مسائل همچون صادرات سنگ آهن و موليبدن اختلاف نظر است كه اين مسائل از طريق كميته تنظيم بازار پيگيري شده و در نهايت بايد به يك توافق دو جانبه دست يابيم./عب

برچسب ها: خودرو ، رانا ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار