دولت ايران در نظر دارد تا خط لوله نفت را از طريق پاکستان تا هند امتداد دهد و به دنبال آن روابط بين دو کشور را تقويت کند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اينديا تايمز، سعيد جليلي، دبير شوراي امنيت ملي ايران در ديدار روز جمعه خود با شيوشانکار منون، مشاور امنيت ملي پاکستان به تقويت روابط بين دو کشور تاکيد کرد.

از جمله اهداف اين جلسه گسترش خط لوله نفت ايران به هند بود که بايد از طريق خاک پاکستان صورت گيرد. سعيد جليلي در صحبت هاي خود، تقويت قدرت و توانايي کشورهايي مانند هند و پاکستان را براي افزايش ثبات در افغانستان ضرورري خواند.

طي اين جلسه دو طرف علاوه بر گفتگو درمورد فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، مسائل مختلف منطقه مانند تروريسم را نيز در دستور کار خود قرار دادند.

دولت هند، نگراني درمورد مسائل امنيتي را از جمله عواملي نام برد که باعث شد اين کشور پيش از اين تمايلي به ساخت خط لوله آي پي آي (ايران-پاکستان-هند) نشان ندهد.

بر همين اساس، سعيد جليلي ملحق شدن هند به ايران و پاکستان را اختياري خواند و خاطر نشان کرد که در صورت تحقق اين موضوع، ايران در بهترين موقعيتي است که ميتواند امنيت خط لوله را تامين کند.

برچسب ها: ایران ، پاکستان ، هند ، آی پی آی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار