استرس و فشارهای روحی سبب ترشح اکسیدان‌ها و مواد سمی در مغز می‌شود که این مواد در نهایت سبب آسیب رساندن به مغز و پیری مغز خواهند شد و خانم‌ها معمولا بیشتر در معرض این آسیب‌ها قرار دارند.

دکتر عصار زادگان متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نمی‌توان اینگونه گفت که به طور کلی فشار روانی مغز خانم‌ها را زودتر پیر می‌کند و این کلیت ندارد ولی استرس زیاد در طولانی مدت سبب تخریب مغز می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی افراد تحت فشارهای روحی و استرس قرار می‌گیرند، تولید اکسیدان‌ها و مواد سمی در مغزشان سبب آسیب می‌شود و این آسیب بستگی به میزان استرس‌ها و تولید اکسیدان‌ها و مواد سمی در مغز آن‌ها دارد و نمی‌توان گفت که تاثیرات این مواد در خانم‌ها سریعتر است و مغز آن‌ها زودتر دچار آسیب می‌شود.

دکتر عصار زادگان افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که چون خانم‌ها حساس‌تر از آقایان هستند و بیشتر از آنها تحت تاثیر مسایل و مشکلات قرار می‌گیرند، بیشتر دچار استرس شده و بیشتر از آقایان در معرض این آسیب‌ها قرار دارند ولی ممکن است آقایی در محیط پر استرس کار و فعالیت داشته و این آسیب‌ها در مغز او بیشتر از برخی خانم‌ها که در محیط آرام زندگی می‌کنند باشد./ع2
برچسب ها: استرس ، مغز ، اکسیدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار