اظهارات جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره خط قرمز هسته ای ایران، تصویب یک لایحه ضدایرانی دیگر توسط رئیس جمهور آمریکا، بازتاب تعطیلی مجدد تهران به واسطه آلودگی مجدد هوا، بازداشت 21 تبعه ایران توسط گارد ساحلی عربستان سعودی و تلاش ایران برای واردات دارو از هند، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ امروز بخشی از اخبار مهم مطبوعات بین المللی درباره ایران، به موضوع هسته ای کشور و جنبه های گوناگون آن ارتباط پیدا می کند.

 

در این راستا، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» جدیدترین اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران را منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو که در جمع سفرای رژیم صهیونیستی در سراسر جهان سخن می گفته، اظهار داشته در کوتاه مدت، بی ثباتی خاورمیانه به قوت خود باقی خواهد ماند؛ اما در بلندمدت، این احتمال وجود دارد که در صورت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، وضعیت در این منطقه تغییر کند. وی با طرح مجدد این ادعا که ایران تهدید شماره یک علیه اسرائییل است، از «خط قرمز» هسته ای که پیشتر برای ایران ترسیم کرده بود، دفاع کرده؛ اما در عین حال گفته ایران هنوز تا رد شدن از این خط قرمز فاصله دارد.


 

در همین حال، فشارها و تحریم های بین المللی علیه برنامه هسته ای ایران نیز همچنان ادامه دارد. روزنامه «تایمز هند» در این رابطه به امضای لایحه دفاعی 633 میلیارد دلاری آمریکا اشاره کرده که دربردارنده تشدید فشارها علیه ایران نیز هست. به نوشته این روزنامه، لایحه مذکور مجازات ها علیه ایران را تشدید کرده و ضرورت تقویت امنیت مراکز دیپلماتیک ایالات متحده در نقاط مختلف جهان را مطرح می کند. در این لایحه، بخش های انرژی، کشتی رانی و کشتی سازی و همچنین بنادر ایران هدف قرار گرفته و از آن ها با عنوان «مسائلی مرتبط با اشاعه هسته ای» یاد شده است. در این راستا، در حوزه های مذکور تحریم هایی علیه ایران اعمال شده است.

 

اما امروز شماری از خبرگزاری ها و سایت های خبری، از جمله خبرگزاری فرانسه، موضوع تعطیلی دوباره تهران به دلیل آلودگی شدید هوا را مورد توجه قرار داده اند. این خبرگزاری به نقل از مرتضی تمدن، استاندار تهران می نویسد مدارس، دانشگاه ها و مراکز اداری در پایتخت ایران، روز شنبه برای دومین بار در طول یک ماه به دلیل آلودگی شدید هوا تعطیل خواهند بود. در این مطلب با اشاره به اینکه وسائل نقلیه به عنوان مهمترین عامل آلودگی هوای تهران شناخته می شوند، آمده آلودگی به دغدغه مستقیم هشت میلیون نفری تبدیل شده که در یک شهر محصور در میان دو کوهستان زندگی می کنند که موجب به دام افتادن دود و آلودگی در میان این دو کوهستان می شود.

 

 

خبرگزاری «رویترز» از بازداشت 21 ایرانی توسط گارد ساحلی عربستان سعودی خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، این اتباع ایرانی که سوار دو قایق و در نزدیکی جزیره ای در مجاورت ساحل شرقی عربستان بوده اند، بازداشت شده اند. در بیانیه ای که گارد ساحلی این کشور منتشر کرده، آمده دو قایق مذکور در آب های سرزمینی عربستان بوده اند و افراد بازداشت شده هم اکنون تحت بازجویی هستند. رویترز اشاره می کند دو کشور ایران و عربستان که با 250 کیلومتر آب های خلیج فارس از یکدیگر جدا شده اند، اغلب دارای روابطی تنش آلود با یکدیگر بوده اند و عربستان، ایران را به ایجاد ناآرامی در میان اقلیت های شیعه مذهب این کشور متهم می کند.

 

در نهایت، روزنامه «نشنال» امارات در مطلبی با اشاره به تحریم های غرب علیه ایران، نوشته این تحریم ها و کمبود دارو که در اثر آن به وجود آمده، ایران را واداشته تا واردات دارو از هند را مورد توجه قرار دهد. این روزنامه به نقل از منابع خبری هندی می نویسد مقامات وزارت بهداشت ایران در صدد هستند حدود 28 نوع مواد دارویی و درمانی، از جمله کپسول، محلول و داروهای تزریقی را از عرضه کنندگان هندی خریداری کنند. به نوشته این روزنامه، مباحثات در این رابطه، پس از سفر ماه گذشته یک هیئت 26 نفره هندی به تهران صورت می گیرد که با هدف یافتن فرصت های همکاری در حوزه دارو و درمان انجام گرفته بود.

منبع: تابناک
برچسب ها: هند ، دارو ، ایران ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.