مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از تجهیز این شرکت به چهار دستگاه جدید فرآورش سیار نفت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای ساخت چهار دستگاه جدید حدود 223 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

سید عبدالله موسوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: دستگاه MOT با هدف جلوگیری از نفت ریزی و آلودگی های زیست محیطی، هنگام عملیات تعمیرات روی چاه ها مستقر می شود و ضمن جلوگیری از هدر رفت نفت، از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.

وی با بیان این که هم اکنون 6 دستگاه فرآورش سیار نفت خام در شرکت های بهره برداری نفت و گاز گچساران، آغاجاری، مارون و کارون در حال فعالیت است، افزود: برای ساخت چهار دستگاه جدید که یکی از 12 طرح مهرماندگار در مناطق نفت خیز جنوب محسوب می شود، افزون بر 223 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

موسوی اظهار کرد: براساس محاسبات به عمل آمده، با به کار گیری دستگاه های سیار فرآورش نفت، سالانه از هدررفت و سوختن حدود 280 هزار بشکه نفت خام در پنج شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجد سلیمان پیشگیری می شود.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب توضیح داد: دستگاه فرآورش سیار نفت برای نخستین بار از سوی کارشناسان و متخصصان این شرکت طراحی و با همکاری شرکت های سازنده داخلی ساخته شد و شامل یک واحد فرآورش نفت، یک واحد نمک زدایی، واحد مولد برق و اتاق کنترل و سرویس های راه انداز است که روی چهار دستگاه تریلر نصب شده است.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، بزرگ ترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران است که در گستره ای 400 هزار کیلومتر مربعی در استان خوزستان و بخش هایی از استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و لرستان، راهبری عملیات تولید نفت خام، گاز و مایعات گازی را به عهده دارد./س
برچسب ها: فرآورش ، نفتخیز ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار