به همت كارشناسان شركت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت ، كمرشكن ویژه حمل دستگاه لوله مغزی سیار طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، مدیرعامل شركت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در این باره توضیح داد: این كمرشكن در مدت دو ماه با همكاری بخش خصوصی و با استفاده از نرم افزارهای رایانه‌ای پیشرفته طراحی و ساخته شد.

'مراد كمالی 'گفت: با توجه به بالا بودن وزن تجهیزات لوله مغزی، همچنین كوهستانی و سخت گذر ‌بودن مسیرهای دسترسی به چاه ‌های نفتی، این كمرشكن به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است كه علاوه بر استحكام بالا و تحمل بار سنگین برای تردد در سخت ترین مسیرهای مناطق، توان عملیاتی بالایی داشته باشد.

وی افزود: به این منظور برای افزایش كارایی دستگاه ،تغییراتی انجام شد كه از جمله آن كاهش ارتفاع محل نصب ریل دستگاه برای افزایش دید اپراتور در حین عملیات درون چاهی، استفاده از سیستم ترمز ای.بی.اس (ABS) جهت افزایش ضریب ایستایی دستگاه در مناطق لغزنده و استفاده از میله موج‌گیر (torsion bar) برای پایداری كمرشكن در پیچ ها است.

كمالی ادامه داد: نصب راهروهای اطراف كمرشكن برای رفت و آمد افراد پیرامون تجهیزات در زمان عملیات درون چاهی، طراحی سیستم تعلیق جهت تردد در جاده‌های شنی و سخت گذر و طراحی و نصب جك های هیدرولیكی برای پایداری دستگاه در حین عملیات درون چاهی، از دیگر تغییراتی است كه در دستگاه جدید مورد توجه قرار گرفته و در نمونه های قبلی وجود نداشت.

مدیرعامل شركت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت هزینه ساخت این كمرشكن را 780 میلیون ریال خواند و گفت: تجهیزات نصب شده بر روی این كمرشكن تا حدودی كار دكل های حفاری تعمیراتی را انجام می‌دهد كه از مزیت‌های آن می توان به كوتاه كردن زمان تعمیرات درون چاهی و كاهش هزینه تعمیراتی چاه‌ها اشاره كرد.

شركت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت یكی از شركت های تابع شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب است كه با در اختیار داشتن دو هزار و 900 دستگاه انواع خودروهای سبك، سنگین، اتوبوس و مینی بوس و ماشین آلات سیار و ساختمانی و دستگاه های منحصر به فرد عملیات ویژه خطوط لوله، یكی از عوامل موثر در نگهداشت توان تولید محسوب می شود./س
برچسب ها: ساخت ، کمرشکن ، لوله مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.