مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با مجوز بانک مرکزی برای نخستین بار 7 هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای پروژه های تولید نفت و گاز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حمید بورد با بيان اين مطلب گفت : بر اساس برنامه ریزی، این اوراق از امروز به مدت یک روز کاری و قابل تمدید تا پایان هفته در شعب منتخب بانک تجارت به عنوان بانک عامل منتشر مي شود.

وی با بیان این که مشارکت عمومی از طریق انتشار اوراق قرضه یکی از روش های نوین جذب سرمایه در صنعت نفت محسوب می شود، اظهار کرد: انتشار اوراق مشارکت در مناطق نفت خیز جنوب برای نخستین بار انجام و پیش بینی می شود با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.
بورد تاکید کرد: طرح های توسعه میادین و نگهداشت توان تولید در مناطق نفت خیز جنوب به دلیل سودآوری، بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار کرد: با توجه به این که بازگشت سرمایه در طرح ها و پروژه های مرتبط با تولید در این شرکت کمتر از یک سال است، از شرکت های سرمایه گذار دعوت می کنیم این اوراق را به صورت بلوکی خریداری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، بر اساس شرایط اعلام شده بانک مرکزی، مدت مشارکت این اوراق 4 سال و با نرخ سود علی الحساب سالانه 20 درصد و معاف از مالیات خواهد بود، همچنین این اوراق قابل بازخرید در بانک عامل در سال اول انتشار معادل 18درصد و پس از آن مشمول 5/0 واحد درصد جریمه نسبت به نرخ سود علی الحساب است.

مبنای محاسبه سود، روزشمار (360 روز) و قابل معامله در بورس اوراق بهادار خواهد بود و به موجب مفاد بند 33 قانون بودجه سال 1391 کل کشور مرجع، تضمین کننده اوراق شرکت وابسته و تابعه وزارتخانه ذی ربط( شرکت ملی نفت ایران) و سود پرداختی آن هر سه ماه یک بار خواهد بود، ضمن آن که بازپرداخت وجه اصل اوراق در سررسید تنها در شعب منتخب بانک عامل انجام خواهد شد.

این اوراق قرار است از امروز به مدت یک روز کاری منتشر و عرضه شود و در صورت فروش نرفتن کامل در پایان روز اول، فروش تدریجی با محاسبه و اخذ روزشمار روزهای گذشته، حداکثر تا پایان روز پنجشنبه خواهد بود. همچنین پرداخت نخستین سود روزشمار این اوراق، دوم فروردین 92 صورت می گیرد.

امور مرتبط با اوراق مشارکت سودهای علی الحساب و قطعی، بازپرداخت وجه اصل اوراق در سررسید تنها در شعب منتخب بانک تجارت انجام می شود؛ سود و جوایز اوراق مشارکت به استناد بند 5 ماده 145 قانون مالیات های مستقیم و اصلاحیه مصوب سال 1380 از پرداخت مالیات معاف خواهد بود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار