مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در بازدید از شرکت لوله سازی اهواز و نشست با مدیر عامل این شرکت شرایط همکاری و روند تامین لوله های مورد نیاز نفت در این شرکت توسط لوله سازی اهواز را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پیش از ظهر دوشنبه از کارخانه های شرکت لوله سازی اهواز بازدید و از نزدیک روند تولید لوله در این شرکت را مورد بررسی قرار دادند.
کارخانه تولید لوله های اسپیرال که برای شهریور ماه آماده بهره برداری است از جمله کارخانه های بازدید شده توسط مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز و هیئت همراه بود که در بازدید از این کارخانه عنوان شد: تجهیزات این کارخانه توسط شرکت های داخلی تامین شده و برای این تجهیزات که قیمت خارجی آن 1.5 میلیون یورو بود مهندسان داخلی تنها با صرف یک میلیارد تومان این تجهیزات را تولید و وارد مدار کردند که در این راه 1.5 میلیارد تومان صرفه جویی به عمل آمد.

پس از این بازدید مدیران دو شرکت در نشست مشترک نسبت به روند همکاری و توسعه تعاملات به بحث و گفتگو نشسته و به نتایج مطلوبی دست یافتند.

براین اساس مقرر شد به زودی نیازهای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اعلام و قراردادهای بلند مدت سه و پنج ساله برای تامین این نیاز با شرکت لوله سازی اهواز منعقد شود.

شرکت لوله سازی اهواز که زمانی به علت بحرانهای مالی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود اکنون با اتکا بر توان نیروهای بومی مبلغ 165 میلیارد ریال صرفه جویی برای شرکت و کل کشور داشته است.

این شرکت در سال 1346 توسط شرکت نفت وقت برای تولید لوله از قطر 24 تا 42 اینچ تاسیس شد تا بتواند تولید لوله های مورد نیاز نفت را تامین کند. ظرفیت این شرکت در ابتدای کار 900 هزار تن لوله در سال بود که سپس با توسعه فعالیتهای نفتی در خوزستان و نیاز به لوله های بیشتر، تولید این کارخانه نیز افزایش یافت.

عقد تفاهم نامه مابین شرکت ملی لوله سازی و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب علاوه بر رونق بخشیدن به این کارخانه و افزایش ظرفیت تولید آن می تواند اشتغالزایی مطلوبی را نیز به دنبال داشته باشد./س
برچسب ها: تامین ، لوله ، نفت خیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.