عضو کميسيون آموزش گفت: پايش افرادي که در جرگه سواد آموزي وارد شده‌اند بايد مورد توجه باشد چرا که افرادي که يک دوره را سپري مي‌کنند ممکن است در اثرگذشت زمان و فراموشي، در بالا رفتن آمار بي‌سوادي موثر باشد.

عبدالوحيد فياضي نماينده مردم نور و محمود آباد در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تراز عملکرد نهضت سواد آموزي پس از انقلاب اسلامي، گفت: عملکرد نهضت سواد آموزي در سراسر کشور خصوصا در مناطق کمتر توسعه يافته و روستاهاي دور افتاده قابل قبول بوده که سازمان جهاني يونسکو هم در آمارهاي هر ساله خود به آن پرداخته است.

وي در ادامه با اشاره به آمار منتشر شده از سرشماري نفوس و مسکن سال 91، افزود: پايش افرادي که در جرگه سواد آموزي وارد شده‌اند بايد مورد توجه باشد چرا که افرادي که يک دوره را سپري مي‌کنند ممکن است در اثرگذشت زمان و فراموشي در بالا رفتن آمار خاموش بي‌سوادي موثر باشد.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينکه در برخي نقاط دانش آموزان از ورود به مدرسه بي بهره‌اند، اظهار داشت: در سال جاري گزارش‌هايي به کميسيون آموزش و تحقيقات رسيد که به دليل صرفه جويي يا نبود اعتبار، برخي از مدارس تعطيل و يا از دانش آموزان درخواست تامين هزينه شده بود که اين عوامل مي‌تواند مانع از ادامه تحصيل شود.

وي در پايان تاکيد کرد: کميسيون اين موضوع را مورد بررسي و هشدارهاي لازم به وزارت آموزش و پرورش خواهد داد و نيز مجلس و كميسيون از هر كمكي براي برداشتن گام‌هاي موثري در امر آموزش دريغ نخواهد كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سواد ، آمار ، نهضت ، فیاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار