مربی تیم ملی نوجوانان گفت: مسابقات انتخابی و اردوي ملی پوشان را به دلیل مسابقات به تعویق انداختیم.

احمد کاظمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: قرار بود اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان 19 دی ماه در مجموعه شهید کبکانیان برگزار شود اما تناریخ آن تا 12 بهمن عقب انداختیم.

وی درباره این اردوی انتخابی توضیح داد: پس از برگزاری مسابقات مدعیان نوجوانان، نفرات اول ودوم آنها به اضافه 30 جودو کار از مسابقات قهرمانی کشور که پیش از این نیز در این اردوها شرکت می کردند دعوت کرده ایم البته طبق قانون جدید فدراسیون جهانی جودو سن نوجوانان به زیر 18 سال رسیده و یک سال افزایش پیدا کرده  بنابراین 8 نفر از جودو کارانی که در مسابقات آسیایی شرکت کرده بودند نیز اجازه حضور یافتند ما نیز از این تعداد جودوکار دعوت کردیم تا در اردوی انتخابی شرکت کنند.

کاظمی ادامه داد: روز اول اردو مسابقاتی را برگزار خواهیم کرد و  در پی آن هستیم تا 3 نفر را در هر وزن به اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت کنیم ممکن است در یک وزن هم از 3 نفر کمتر دعوت کنیم این بستگی به عملکرد نوجوانان دارد.

کاظمی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات مدعیان نوجوانان به این دلیل بود که به جودوکاران برخی استانها که نتوانسته بودند خود را به مسابقات قهرمانی کشور برسانند و با وجود شایستگی از ملی پوش شدن جا مانده بود فرصت دهیم وزمینه ای را فراهم کنیم که آنها نیز رشد کنند.

وی با اشاره به هدف پشتوانه سازی در تیم ملی راههای رسیدن به این هدف را تشریح کرد: فدراسیون جودو، به دنبال این است که پشتوانه های خود را برای تیم ملی بزرگ سالان تقویت کند، اگر نوجوانان و جوانان جودو را به گونه ای تربیت کنیم تابه جایی برسیم که حد اکثر سه تیم در یک سطح برای بزرگسالان داشته باشیم آن موقع است که به هدفمان رسیده ایم.

مربی تیم ملی جوانان اعلام کرد: هدف ما مدال آوری نیست می خواهیم با اعزام به مسابقات مختلف نوجوانانمان را به میدان دیده کنیم و سطح بازیشان را افزایش دهیم این مهم نیست که نتیجه بگیریم یا خیر.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای تیم ملی نوجوانان به دلیل مسابقات خاصی نیست اولین مسابقه ای که در پیش روی نوجوانان ما است رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در سال آینده  است، اما ما از الان به دنبال تمرین و اردو هستیم و روی آن کار می کنیم.

کاظمی در خصوص مسابقات جهانی توضیح داد: طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی سال آینده ما می توانیم 9 جودوکار را همراه خود ببریم، قانون قبلی به این صورت بود که در هر وزن موظف بودیم فقط یک نفر را اعزام می کنیم اما این قانون تغییر کرده  و ما می توانیم در هر وزنی اصلا نماینده داشته باشیم پس بهترین ها برایمان مطرح است که گزینش درستی داشته باشیم./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار