سخنگوي كميسيون شورا ها اشاره به اينكه نظر شوراي نگهبان در مورد اصلاح قانون انتخابات به كميسيون شوراها ارسال شده است، گفت: بيشتر اشكالات مطرح شده قابل حل است.

دخيل‌عباس زارع‌زاده‌مهرريزي نمانيده مردم مهريز و بافق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه نظر شوراي نگهبان در مورد اصلاح قانون انتخابات به كميسيون شوراها ارسال شده است، گفت: در روز يكشنبه هفته آينده و با شروع كار كميسيون، نسبت به رفع ايرادات وارده از جانب شوراي نگهبان اقدام و بررسي‌هاي لازم را در اين خصوص خواهيم داشت.

وي در ادامه با بيان اينكه بيشتر اشكالات مطرح شده قابل حل است، اظهار داشت: بيشتر ايرادات شوراي نگهبان بر روي واژه‌ها بوده و با تغيير آنها مي‌توان نظر اين شورا را تامين كرد.

سخنگوي كميسيون شوراها با اشاره به اينكه اشكالات قانوني به اصلاح قانون انتخابات بسيار كم است، افزود: برخي موارد كه از جانب شوراي نگهبان مغاير با قانون اساسي عنوان شده، قابل حل است و مي توان با اصلاحات لازم نظر شوراي نگهبان را تامين كرد لذا ارسال اين طرح به مجمع تشخيص مصلحت نظام بعيد به نظر مي‌رسد.

وي در پايان با بيان اينكه نماينده شوراي نگهبان در جلسه كميسيون شوراها حضور خواهد داشت، تصريح كرد: در صدد هستيم تا در يك جلسه موارد مطرح شده، برطرف و هرچه سريعتر به راي نمايندگان گذاشته شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار