نايب رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور، از بررسي ايرادات شوراي نگهبان به اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري در جهت تامين نظر اين شورا تا پايان دي ماه خبر داد.

محمد‌جواد کوليوند نماينده مردم کرج در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخي ايرادات شوراي نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات، گفت: پس از ارجاع اين طرح از سوي شوراي نگهبان و اعلام وصول آن در صحن علني پارلمان، کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس اشکالات طرح اصلاحي را بررسي و اين طرح مجددا در دستور کار صحن علني مجلس قرار خواهد گرفت.

وي در ادامه با اشاره به ايرادات شوراي نگهبان به برخي از تبصره‌هاي ماده 31 اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري، افزود: موارد اعاده شده از سوي شوراي نگهبان پس از رفع اشکال در کميسيون مربوطه، خارج از نوبت در دستور کار صحن علني قرار مي‌گيرد و با توجه به اينکه ايرادات شوراي نگهبان تنها رفع اشکال است، بررسي اين طرح اصلاحي تا پايان دي‌ماه در مجلس به اتمام مي‌رسد.

نايب رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در ا دامه اظهار داشت: رفع ايرادات شوراي نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات پس از تصويب مجدد در صحن پارلمان به شوراي نگهبان ارسال خواهد شد و قطعا اين اصلاحيه به انتخابات آتي رياست جمهوري مي‌رسد.

گفتني است، عباسعلي کدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان در نشست خبري روز گذشته خود از لزوم رفع ابهامات و اصلاح برخي تبصره‌هاي ماده 31 طرح اصلاح قانون انتخابات خبر داده بود.
 
انتهاي پيام/

 

برچسب ها: احزاب ، کمیسیون ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار