باهنر در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین خبر داد:

دیدار حداد، قالیباف و ولایتی با آیات اعظام جنتی و مهدوی کنی/انتخابات آینده سه قطبی است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در جلسه ماهانه جامعه به تشریح اوضاع اقتصادی کشور و فعالیت‌های انتخاباتی پرداخت.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با حضور محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه برگزار شد.

باهنر در این جلسه به اهمیت "همزمان برگزار شدن دو انتخابات آتی" اشاره کرد و اظهار داشت: اصولگرایان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا دو انتخابات آتی یکدیگر را تحت تاثیر منفی قرار ندهند.

وی ادامه داد: این دو انتخابات مسلما یکدیگر را تقویت می‌کنند و همزمان برگزار شدن این دو انتخابات اولین تجربه نظام جمهوری اسلامی است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین به توضیح پاره‌ای مسائل درباره قانون انتخابات پرداخت و گفت: اصلاح این قانون چند پیام داشت؛ سعی کردیم برای شرایط رئیس‌جمهور بودن همچون مدیر و مدبر بودن، رجل سیاسی و مذهبی، تعاریف قانونمندی را ارائه کنیم اما در نهایت شورای نگهبان اعلام کرد این شرایط خلاف قانون اساسی است و ما در مجلس اصلاح ماده 35 را حذف کردیم.

وی با بیان اینکه ما درباره اصلاح قانون انتخابات منتظر نظر شورای نگهبان هستیم ادامه داد: وزارت کشور اعلام کرده که اگر قبل از بهمن ماه این قانون نهایی شود می‌تواند به مرحله اجرا در بیاید و نهایی شود؛ امیدواریم بتوانیم قبل از بهمن ماه این قانون را نهایی کنیم.

باهنر با اشاره به اینکه جلسه دوشنبه مجلس شورای اسلامی به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود گفت: با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان تجربه بودجه‌نویسی را ندارند در این جلسه قصد داریم تا آموزش بودجه‌نویسی را به آنان بدهیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد:‌ همچنین در این جلسه غیرعلنی مباحثی درباره اقتصاد مقاومتی نیز مطرح می شود.

وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان افزود: فشار تحریم‌ها را می‌توان به فرصت برای نظام تبدیل کرد؛ باید وابستگی بودجه عمومی به ویژه بودجه جاری کشور را به درآمدهای نفتی کاهش دهیم.

باهنر با اشاره  به اظهارات یکی از مقامات دولتی مبنی بر اینکه اجرای مرحله دوم هدفمندی در راه است گفت: ما اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را  ممنوع کردیم و رئیس جمهور این قانون را اجرا نکرد اما مطابق قانون مدنی رئیس مجلس به نیابت از دولت این قانون را ابلاغ کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: منبع درآمدی یارانه‌ها و نحوه هزینه آن برای اقتصاد خانوار مخاطره آمیز است و امیدواریم دولت در هر صورت در این فکر نباشد که مرحله دیگر هدفمندی را ولو غیرقانونی عملیاتی کند چرا که این مسئله را پرمخاطره می‌دانیم.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی برای کنترل بازار آزاد، ارز را به قیمت بالاتر از قیمت مرجع فروخته و درآمد حاصل از این به خزانه‌داری کل کشور نرفته است و احتمال این مسئله وجود دارد که شاید دولت قصد دارد،  مرحله دوم هدفمندی را با استفاده از این پول‌ها اجرایی کند و ما این مسئله را خلاف قانون می‌دانیم.

باهنر با اشاره به اینکه بودجه سال 91 کسری سنگینی دارد ادامه داد: شاید دولت نتواند 70 درصد بودجه را تخصیص دهد؛ عدم تخصیص بودجه عمرانی مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و مابه‌التفاوت ارزی نیز وجود دارد که ما از آن اطلاع داریم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به گفتگوی زنده تلویزیونی امشب رئیس جمهور با مردم گفت: رئیس جمهور امشب در مسیر صحبت کند و به خاکی نرود که ما دوباره مجبور شویم پاسخ وی را بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسین با مجموعه‌های بزرگتر اصولگرایی در انتخابات‌های آتی همراه و همگام است گفت: جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات‌های گذشته زیر سایه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حرکت کرده و در طول این چند سال نیز همواره تلاش ما در جهت وحدت اصولگرایان بوده است.

باهنر تاکید کرد: حرکت زیر سایه جامعه روحانیت منافع زیادی را برای ما داشته و ما از مسیر مستقیم ولایت و روحانیت فاصله نگرفته‌ایم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم با یکدیگر فاصله زیادی دارند، ادامه داد: از اینکه همراه جامعه روحانیت بوده‌ایم ضرر نکرده‌ایم.

وی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات مجلس نهم به صورت رقابت درون‌گروهی میان اصولگرایان تعریف شد و دیدیم که مجلس نهم کاملا اصولگرا شد.

باهنر در ادامه با اشاره به جلسات جبهه پیروان با جامعتین اظهار داشت:‌ جلساتی را با آیت‌الله مهدوی کنی و جامعه مدرسین برگزار کردیم و از این حضرات خواستیم تا در مسیر کلی انتخابات فعال شوند و رهنمودهایی را به ما بدهند؛ گرچه جامعتین تاکید داشت که ما وارد مصادیق نمی‌شویم اما تلاش آنان برای ایجاد وحدت در میان اصولگرایان ‌آغاز شده است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه این جلسه ماهانه انتخابات آینده را سه قطبی دانست و گفت: یک قطب مختص به اصلاح طلبان است البته برخی اصلاح‌طلبان مثل خروس جنگی هستند و سران فتنه و نزدیکان آنان حضورشان در انتخابات قابل قبول و تحمل نیست چرا که هزینه‌های بسیاری را به نظام وارد کردند و ظلمی بزرگ در حق مردم روا داشتند.

باهنر افزود: البته عده‌ای دیگر از اصلاح‌طلبان هستند که می‌گویند ما قانون را قبول داریم و در چارچوب نظام حرکت می‌کنیم و ما نیز به آنها اعلام کرده‌ایم اگر این گروه مواضع خود را با فتنه مشخص کنند می‌توانند حضور داشته باشند.

وی قطب دوم انتخابات آینده را مربوط به دولت احمدی نژاد دانست و گفت: البته هر چند که رئیس جمهور اخیر گفته که ما کار انتخاباتی نمی‌کنیم اما دم خروس فعالیت‌های انتخاباتی آنها به قدری بیرون است که با تکذیب این مسئله حل نمی‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌برخی نمایندگان در نطق‌های خود گفتند که با حکمی که رئیس جمهور اخیرا برای مشائی داده ما گفتیم که بخشی از ظهور اتفاق افتاده و برخی از القاب به کار گرفته برای مشائی را حتی نمی‌توان به مراجع هم نسبت داد.

وی تصریح کرد: ممکن است احمدی نژاد شخصی چون مشائی را کاندیدا کند و صلاحیتش را به زور بگیرد اما اگر مشائی کاندیدا نشود رئیس جمهور گزینه‌های دیگری نیز دارد.

باهنر قطب سوم رقابت‌های انتخاباتی را به جریان اصولگرایی نسبت داد و افزود: البته در میان اصولگرایان نیز مقداری تشدد و تفرقه وجود دارد اما این تشدد و تفرقه را طبیعی می‌دانیم چرا که در کشور حزب جامع نداریم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: اگر رقابت در جریان اصولگرایی براساس رقابت‌های فکری باشد می‌توانیم چند جریان را تعریف کنیم؛ جریان روحانیت، جریان پایداری و تیپ ایثارگران و رهپویان نیز سه جریان حاضر در اصولگرایی هستند که امیدواریم به یک کاندیدای واحد برسند.

باهنر افزود: اگر کاندیداهای انتخابات آتی به صورت مستقل وارد شوند تعداد آنان حدود 15 یا 16 کاندیدا خواهد بود.

قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مطرح بودن کاندیداتوری افرادی چون رضایی، قالیباف، متکی و پورمحمدی، درباره کاندیداتوری سعیدی‌کیا گفت:‌ سعیدی کیا خود را در جریان اصولگرایی نمی‌داند و برخی معتقدند با توجه به اینکه وی در دولت اصلاح‌طلب نیز حضور داشته می‌تواند رای اصلاح‌طلبان به اصولگرایان را داشته باشد که من این مسئله را بعید می‌دانم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با بیان اینکه ائتلاف 1+2 را به فال نیک می‌گیریم افزود: در جریان اصولگرایی باید تلاش کنیم که کاندیداها به حداقل برسند؛ این هیئت سه نفره دیدارهایی را با آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مهدوی کنی و عسگراولادی برگزار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله جنتی از این ائتلاف استقبال کرده و آیت‌الله مهدوی کنی نیز به آنان توصیه کرده که با عسگراولادی مشورت کنند.

باهنر با اشاره به دیدار حداد، قالیباف، ولایتی با عسگراولادی گفت: آقای عسگراولادی نیز به این افراد توصیه کرده باید 7 الی 8 کاندیدای دیگر به ائتلاف آنان اضافه شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بالاترین  و مهمترین چالش انتخاباتی را کارآمدی دانست و گفت: باید شخص و یا تیمی روی کار بیاید تا آمادگی لازم را برای اداره کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با مسئله اشتغال و بیکاری روبرو هستیم و باید از ظرفیت‌های دیپلماسی کشور استفاده کنیم چرا که معتقدیم دولت تمام قد سیاست خارجی کشور را دنبال نمی‌کند.

باهنر ادامه داد: سیاست نظام در بحث دیپلماسی کاملا روشن است و بعضا سیاست‌های دولت با نظام همسو نیست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد:‌ این ظرفیت عظیم دیپلماسی پشت سر سیاست‌های نظام فعال نیست و اصل حرف ما کارآمدی است.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه و 8 روزه گفت:‌ تحلیل‌گران آمریکایی معتقد بودند که جنگ 8 روزه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیست بلکه این جنگ، جنگ آمریکا و ایران است؛ بنابراین در این وضعیت اقتدار نباید بزرگترین چالش ما کارآمدی باشد.

باهنر با بیان اینکه برای ریاست جمهوری آینده باید یک تیم کارآمد تشکیل شود گفت:‌ کاندیداهای مطرح از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند اما جامع و کامل نیستند و زمانی که یک تیم قوی اصولگرایی تشکیل شود می‌توانیم امیدوار باشیم که موفق می‌شویم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین تبلیغات انتخابات شوراها را از انتخابات ریاست جمهوری به صورت جداگانه انجام می‌دهد گفت: فضای کشور فضای با نشاطی است و انگیزه‌ها نیز بالا است؛ با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها فعالیت‌های جدی انجام می‌دهند ما نیز در جامعه اسلامی مهندسین تصمیم‌ گرفته‌ایم تا با برنامه‌ریزی جدی تبلیغات دو انتخابات را از یکدیگر جدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار