تبریز/

صنايع دستي یکی از اصلي ترين منابع درآمدي شهرستان سراب است

فرماندار شهرستان سراب،كشاورزي و صنايع دستي را اصلي ترين مشاغل و منابع درآمدي مردم اين شهرستان عنوان كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، سعادتي در جلسه گروه كاری گردشگري شهرستان سراب، افزود: توافقات صورت گرفته از سوي سازمان ميراث فرهنگي استان براي راه اندازي بازارچه و نمايشگاه صنايع دستي مي تواند زمينه ساز ايجاد اشتغال پايدار در اين رشته ها از طريق فروش و عرضه آنها به گردشگران شود.

وي شهرستان سراب را مسير مهمي در ترانزيت گردشگران خواند و گفت: اميدواريم با بهره برداري از تاسيسات و امكانات گردشگري در دست ساخت در اين منطقه، به زودي سراب را به عنوان محل اقامت و هدف گردشگري بشناسانيم.

سعادتي ضمن قدرداني از قول مساعد رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان مبني بر بهره برداري از پروژه هاي نيمه تمام سراب تا سال 92 اظهار داشت: مردم بايد ثمره سرمايه گذاري هاي خوب دولت و بخش خصوصي بر روي طرح هاي گردشگري و ميراث فرهنگي را مشاهده كنند.

فرماندار سراب، آب گرم اسب فروشان را اولويت اول منطقه در گردشگري خواند و گفت: ظرفيت اين منطقه بسيار بيشتر از امكاناتش است كه اميدواريم با كمك ساير ارگان ها نظير آب منطقه اي، مشكلات سرمايه گذاران بخش خصوصي در آب گرم اسب فروشان به زودي برطرف شود.

سعادتي دولت نهم و دهم را زمان تحول گردشگري كشور و سرمايه گذاري هاي بزرگ خواند و گفت: حجم كارهاي صورت گرفته در سرمايه گذاري، بازسازي و مرمت آثار تاريخي و گردشگري در اين دولت عظيم و قابل توجه بوده است.

بخشدار مركزي سراب نيز تاريخچه فعاليت هاي شاخص در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري در شهرستان سراب را از شروع مديريت مهندس تراب محمدي در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي خواند و گفت: انتظار داريم با حمايت هاي بيشتر، سرمايه گذاران بخش خصوصي را به سوي ظرفيت هاي بالاي اين شهرستان سوق پیدا کند .

سيد مهدي بني فاطمه با تاكيد بر اينكه سراب به توجه بيشتري نياز دارد، تصريح كرد: براي جبران عقب ماندگي هاي اين شهرستان در سال هاي گذشته حركتمان را نه متقارن با ديگر مناطق، بلكه بايد تندتر كنيم.

وي ضمن قدرداني از سازمان ميراث فرهنگي استان براي مرمت خانه علامه اميني، خواستار توجه بيشتر به اين بنا براي بهره برداري هرچه سريعتر از آن به عنوان جاذبه اي گردشگري شد.

يادآور مي شود، گروه کاری گردشگري شهرستان سراب با حضور فرماندار سراب، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، شهردار و دیگر اعضاي اين گروه کاری با موضوع بررسي مشكلات و مسائل پيش روي صنعت گردشگري و آثار تاريخي اين شهرستان برگزار شد./س

برچسب ها: صنایع ، منابع ، درآمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.