شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي استان همدان به مناسبت سالگرد حماسه نهم دي بيانيه‌اي صادر كرد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان در بخشي از اين بيانيه آمده است:حوادث سال 1388 گرچه براي كشور و ملت ايران هزينه‌هايي به همراه داشت و ريزش‌هايي را باعث شد اما در كنار اين هزينه‌ها و ريزش‌ها، رويش‌هايي نيز به بار آورد و نشان داد جمهوري اسلامي ايران همانند اوايل انقلاب از رهبري خردمندانه و پشتوانه عظيم مردمي برخوردار است. در تاريخ ثبت است كه حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي حماسه بزرگ 9 دي را نتيجه هوشياري مردم و درك اين شاخص بسيار مهم دانستند و فرمودند: اگر صدها بار براي نعمت هوشياري اين ملت سجده شكر بجا آورده شود باز هم كم است.
اين بيانيه مي‌افزايد: نتايج انتخابات سال 1388 بيانگر آن بود كه طي سه دهه از عمر بابركت انقلاب اسلامي، برخي از نيروهاي انقلاب دچار استحاله شده‌اند و در جريان انتخابات، نوعي خودپالايي اتفاق افتاد و برخي ضعف‌ها و نقص‌هاي داخلي در شرايط اين انتخابات فرصت ظهور و بروز پيدا كرد و اين فرصت را براي جمهوري اسلامي فراهم آورد تا نوسازي شود و با بازگشت به آرمان‌هاي بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي، مسير مقابل روي خود را با بصيرت بيشتري بپيمايد.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است:‌ حرمت شكني روز عاشورا و حمايت سران فتنه از اراذل و اوباش، صبر مردم خداجوي را به سر آورد و مردم عاشورايي ايران با قيام خود در يك تظاهرات عاشورايي بي‌نظير، انزجار خود را از توطئه آمريكا و جريان فتنه همسو با آن نشان دادند. شعارهاي روز نهم دي مشخص كرد كه مردم به هيچ جناحي گرايش ندارند. مردم در نهم دي 88 نشان دادند براي دفاع از انقلاب و نظام و رهبري در صحنه هستند. مردم بصير ايران اسلامي يافته‌اند: همچنان نظام سلطه و جريان فتنه با القاي ناكارآمدي نظام و برجسته كردن آثار تحريم‌هاي اقتصادي و ضعف‌هاي داخلي مي‌خواهد مردم را نااميد كرده، در حمايت از نظام از طريق مسائل اقتصادي و معيشتي مأيوس سازند و در نهايت مشاركت مردم در انتخابات آتي كاهش يافته و يا بر نتيجه انتخابات تأثير گذارند./س
برچسب ها: حماسه ، ایران ، نهضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.