برخي از دانشمندان علت اصلی چاقی را در مشکلات و بیماریهای جسمی می دانند که آن هم از طریق ژنها منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ برخی افراد به طور سرشتی لاغرند. در بدن این افراد چربی خوب ساخته نمی شود؛ به عبارت دیگر کارخانه چربی سازی خوبی ندارند و نمی توانند بافت چربی ذخیره بسازند.

 برخی افراد هم بدن پرهزینه ای دارند و مصرف انرژی در بدنشان بالاست و راندمان انرژی شان کم است. برخی هم پرتحرک هستند و مانند بچه هایی که زیاد جست وخیز و حرکت دارند، هر کاری را با حرکت اضافه انجام می دهند و معمولا لاغری سرشتی به این موارد مربوط است. این افراد خیلی کم چاق می شوند. البته در 90 - 80 درصد موارد می توان وزن افراد لاغر را در طولاني مدت با رژیم غذایی اضافه کرد اما 20 - 10 درصد موارد هم مقاوم اند و به راهکارهای رژیم غذایی پاسخ نمی دهند.

لاغری بیش از حد نوعی بیماری است که می تواند خطرهايی داشته باشد. افرادی که بافت چربی ندارند، در برابر سرما و ضربه آسیب پذیرند. بافت چربی مانند عایق و ضربه گیر در بدن عمل می کند و ضربه را خنثی می کند اما در افراد لاغر ممکن است در اثر ضربه اندام های داخلی آسیب ببیند. سرما هم بیشتر در بدنشان نفوذ می کند و ممکن است کلیه شان در اثر سرما دچار مشكل شود.

 افرادی که زود چاق می شوند اغلب به دليل ترس از افزایش وزن،مراقب غذا خوردنشان هستند و غذاهای پرچرب و پرکالری نمی خورند اما افرادی که لاغرند و وزنشان ثابت است خیلی به این موضوع توجه ندارند.

این افراد ممکن است چاق نشوند اما ممکن است چربی خونشان بالا برود. اگر به طور مکرر و به مقدار زیاد چربی های نامناسب و چربی هایی که زیاد حرارت دیده اند مصرف کنند، ممکن است دچار عوارضی شوند بنابراين آنها هم باید اصول تغذیه سالم را رعایت کنند و نمی توانند به دليل اينكه چاق نمي شوند،رعایت این اصول را کنار بگذارند.
برچسب ها: لاغری ، چاقی ، رژیم ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار